Avatar billede kills Nybegynder
27. december 2007 - 13:14 Der er 19 kommentarer

Kopiering af drivere

Glædelig jul allesammen

Jeg står i den situartion at jeg har formateret mit mediacenter som er et F. siemens scaleo og geninstalleret windows, men står så i det problem at jeg mangler en del drivere. Det drejer sig blandt andet om driveren til tvtuneren, lydkortet og nogle andre. Jeg kender dog en som har et fuldstændigt identisk mediecenter, så derfor ville jeg høre om der var et program hvor man kunne kopire drivere eller hvordan jeg nemmest lige får de drivere over ?

Man burde vel også kune lave en sikkerheds kopi af hans system, men ville den ikke slette mine nuværende filer (billeder, musik) ?

Håber i kan hjælpe mig
Avatar billede kabbak Professor
27. december 2007 - 13:17 #1
Avatar billede nva Praktikant
27. december 2007 - 13:23 #2
Prøv med Drivermax http://www.innovative-sol.com/drivermax/ - find alle drivers og kopier dem ud på et passende medie.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. december 2007 - 13:30 #3
citat... jeg har formateret mit mediacenter ..."" ...men ville den ikke slette mine nuværende filer "
--
Hvis du har formateret, har du slettet alt på disken, m.m. du har flere partitioner.
Og du burde ha´ en cd, med alle drivere m.m.., fra da du købte computeren..
Ellers kan du vel låne den af din ven..O).?..det er lidt nemmere.
Der findes software, der kan lave backup, men jeg har aldrig personligt prøvet..-> http://driver-magician.goldsolution-software-inc.qarchive.org/
->>http://windows-drivers-backup.qarchive.org/
->>>http://www.download.com/3120-20_4-0.html?tg=dl-20&qt=driver%20backup&tag=srch
-
Men du for de nyeste driver, ved at gølge kabbak´s link.!
Avatar billede kills Nybegynder
27. december 2007 - 14:01 #4
#1, Jeg har været derinde, men kan ikke finde til tvtuner, lydkort. Der er ellers sådan et serienummer på mediecenteret, og hvis du skriver det på siden skulle den finde ens drivere for en, men gør den ikke..

#3, Jep har formateret den, og smidt billeder og musik ind på den igen. Og ja jeg burde også have en cd med til den med drivere men gjorde der bare ikke :/ og supportfirmaet er gået konkurs :@ udermere har min ven købt den det samme sted,

Men tjekker lige siderne ud
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. december 2007 - 14:21 #5
citat.."Og ja jeg burde også have en cd med til den med drivere men gjorde der bare ikke" ...?
--
altså du prøver at at installere drivere fra cdén, men det virker ikke..??
Det burde det sgu gøre...O)
Prøv at kopiere driver mappen ned på skrivebordet, og prøv derfra..?
-
Prøv at stikke din xp-cd i, og lav en repair.
Det læser de fleste problemer, og sparer tit en masse tid.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. december 2007 - 14:22 #6
læser = løser..dooh..O)
Avatar billede kills Nybegynder
27. december 2007 - 14:32 #7
Fik slet ikke en cd med :/ Pis lorte firma jeg købte mediecenteret af :@ Hjælper ikke med xp-cd desuden er det vidst også windows mediecenter ed.

har downloadet nogle af de programmer på download.com, virker som måske det kunne være en løsning, men der er bare et godt stykke hen til min bekendte
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. december 2007 - 14:36 #8
hør din ven, om han har en driver-cd..?
det kræver kun en opringning..i kan evt. dele den via ftp, msn el lign..
Avatar billede kills Nybegynder
27. december 2007 - 14:49 #9
Yep har hørt ham (: men har han heller ikke, han har købt den samme sted
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. december 2007 - 15:03 #10
hvis du kan adgang til hans system32 mappe, kan du sikkert hente en del drivere derfra..?
Avatar billede kills Nybegynder
27. december 2007 - 15:08 #11
altså hvis jeg tog hjem til ham og smed hans system 32 mappe på min ekstrn. hdd ville det hjælpe, og hvordan får jeg dem lige installeret så ? Jeg kan ikke få adgang til den via nettet da han ikke ligefrem er en ørn til computere.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. december 2007 - 15:21 #12
altså,... det er faktisk et lidt langt ude bud..!!
-
Men burde kunne downloade sine drivere, uden problemer, fra producentes side og derved kunne geninstallere sin pc.
Avatar billede kills Nybegynder
27. december 2007 - 15:31 #13
ja nemlig, ville jeg også mene men i mit tilfælde er det ikke medmindre jeg ringer derind og bla bla. derfor synes jeg det var nemmere at kopirer driverne fra min bekendets computer og indlæse dem.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. december 2007 - 15:34 #14
er du sikker på, at der ikke ligger en recovery partition på disken, som man kan geninstallere fra..?
Både OS og drivere...
Se evt. manualen..
Avatar billede nva Praktikant
27. december 2007 - 17:39 #15
Drivermax lægger diverse drivere i hver sin mappe med navn efter, hvad de skal bruges til, så det er jo ret nemt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. december 2007 - 20:45 #16
Scaleo har xp liggende på recovery partition.
Avatar billede kills Nybegynder
27. december 2007 - 21:26 #17
yep john, men jeg mangler stadig driverne.

Har lige læst i manalen, og der står der skulle følge en drivers og utilities cd med, men det gjorde der bare ikke :/
Avatar billede nva Praktikant
03. januar 2008 - 09:39 #18
Er der noget nyt i sagen?
Avatar billede kills Nybegynder
07. januar 2008 - 14:14 #19
Har været ude af byen, men regner med jeg tar forbi min bekendte og prøver at kopire driverne med et af de programmer, skriver lige når jeg har fået det gjort