Avatar billede xysto Nybegynder
26. december 2007 - 17:13 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Bærbar - Harddisken "klikker"

Hej

Jeg har en Acer Travelmate 4020, der er 2½ år gammel. Den kommer nu engang imellem med et lille "klik" fra harddisken, hvorefter computeren fryser og skal genstartes.

Hvad er problemet? Er det harddisken der skal skiftes eller er jeg ude i større problemer?

Hvis det er en ny harddisk, hvilken skal jeg så vælge?

Mvh Kim Højmark
Avatar billede peet-49 Novice
26. december 2007 - 17:17 #1
En ny: 2.5" pata-disk
Avatar billede amite Mester
26. december 2007 - 17:21 #2
Det er sansynligvis harddisken.

Selvom det ikke lyder særlig betryggende når den "klikker" sådan, så har jeg selv to diske som har kørt i årevis med et "klik"/frys ind imellem.

Så der er ikke umiddelbart noget grund til at ræse ned til den nærmeste hardware pusher - Jeg har faktisk dem begge endnu.

Så hvis ellers du blot husker at tage backup en sjælden gang imellem så ville jeg ikke bekymre mig synderligt om det.
Avatar billede xysto Nybegynder
26. december 2007 - 17:24 #3
den gør det blot ca. 1 gang hver time og da jeg gerne skulle bruge den til eksamen, nytter det jo ikke noget med en reboot hele tiden... Hvis den ikke frøs, gjorde det jo ikke så meget...

Har set på denne http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=381956 . Ser den ok ud eller er det helt skidt? Gider jo ikke bruge en formue på en ny harddisk
Avatar billede amite Mester
26. december 2007 - 17:34 #4
Den er glimrende til formålet. Ikke verdens hurtigste, men som du selv nævner er din computer 2-3 år og den passer til formålet
Avatar billede xysto Nybegynder
26. december 2007 - 17:42 #5
ok, tak. Hvis du svarer deler jeg points...
Avatar billede amite Mester
26. december 2007 - 20:38 #6
svar
Avatar billede peet-49 Novice
27. december 2007 - 08:42 #7
:)