Avatar billede denjoer Nybegynder
26. december 2007 - 16:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Tilføj Webshop til hjemmeside

Hej tak fordi du kiggede forbi.
Jeg har lavet en hjemmeside og vil gerne sælge tøj derfra og lign. ting så kunder kan handle og bestille vare samt betale med deres dankort sikkert. Forestiller mig noget i retning af et billede af en bluse f.eks de vælger en størrelse og tilføjer til indkøbskurven herefter betaler de varen og får den tilsendt.

Vil gerne vide hvordan man praktisere dette og alle forslag er velkommen jeg har tænkt forskellige løsninger men kan ikke helt finde ud af det. Findes der et program til dette som kan implementeres på en eksisterende hjemmeside? gerne gratis.
På forhånd tak for hjælpen. Ha det godt
Avatar billede keysersoze Guru
26. december 2007 - 17:09 #1
Hvis du allerede har en hjemmeside findes der ingen magi eller intet program der bare uden videre kan tilføje en webshop.

De muligheder du er er noget lignende dette;

- lej en webshop gennem fx dandomain, her er alt klart og alt du skal er at tilføje dine varer.
- download en open source shop som fx oscommerce, tilpas den og læg den op på dit webhotel og begynd at lægge varer ind.
- udvid din nuværende hjemmeside ved selv (eller få hjælp til) at udbygge med de ønskede shop-muligheder.
Avatar billede hojben Novice
26. december 2007 - 17:15 #2
kommer jo også an på om det er asp eller php..
link til oscommerce http://www.oscommerce.com/solutions/downloads
Avatar billede keysersoze Guru
26. december 2007 - 17:39 #3
fremgangsmåden er jo den samme uanset sprog - og da jeg skriver "fx" angiver jeg jo ikke en endelig løsning men et forslag :)
Avatar billede hojben Novice
26. december 2007 - 17:42 #4
jo jo bestemt men da spørger ikke oplyser om hvad hjemmesiden understøtter syns jeg det er lidt vigtigt at få at vide :)
Avatar billede denjoer Nybegynder
27. december 2007 - 16:46 #5
Hej tak for kommentar til ovenstående. Det er egentligt ligegyldig hvad hjemmesiden er lavet i men for høflighedens skyld er det ren html fra frontpage2003. Overvejer at udvide siden med lidt Flash i form af billedeanimationer så skulle det være på plads.
Oscommerce synes jeg desvære ikke rammer mig hvad potential løsning det er ret dårligt. Forestiller mig at lave et link i menupanelet på min hjemmeside kaldet shop og herefter linke den til f.eks onlinesalg. Så bliver brugere viderestillet dertil og jeg kan ligge billeder og vare med mere ind i denne webshop. Der er lidt pillearbejde med indsætning af billeder og lidt tekst. Kunne det ikke være en fin løsning eller findes der bedre forslag?
Avatar billede x3ro Nybegynder
29. december 2007 - 00:29 #6
Sådan som du beskriver dine evner denjoer, så vil jeg helt klart foreslå dig at gøre som keyersoze siger med at bestille en færdig løsning hos dandomain, hvilket vil koste noget i oprettelse og lidt i drift.

Så hvis du ikke har noget forudgående kendskab til open-source miljøet, så er det svært at hente en gratis løsning og tilpasse den til dine behov.

Håber at du får løst dine problemer, men som sagt du skal nok af med lidt penge, for at få en fungerende løsning.
Avatar billede denjoer Nybegynder
01. januar 2008 - 20:50 #7
Jeg løser det ved at oprette en gratis webshop
Avatar billede keysersoze Guru
01. januar 2008 - 21:03 #8
mange tak for hjælpen...
Avatar billede lesp Nybegynder
11. januar 2008 - 14:32 #9
hvis du vil, har jeg programmeret en webshop jeg kan tilpasse til dine krav for billige penge. På den måde får du en helt unik webshop.
Avatar billede denjoer Nybegynder
18. januar 2008 - 12:25 #10
okey det lyder interessant hvis du har en email vil jeg vende tilbage til dig når det bliver aktuelt. Ha en god dag.
Avatar billede lesp Nybegynder
18. januar 2008 - 13:02 #11
Jep. Den er bratsch@ofir.dk