Avatar billede leneogjesper Nybegynder
26. december 2007 - 12:53 Der er 3 kommentarer

Mister kortvarigt forbindelse

Hej..

Er der nogen der har en løsning på følgende?
Når jeg spiller online, mister jeg forbindelsen i ca 2-3 sek. en gang i minuttet ca.
Jeg har en 8096/512 TDC ADSL forbindelse, som er tilsluttet en trådløs router. Jeg har prøvet med to forskellige routere uden held. Jeg har forsøgt at bruge andre telefonstik i huset uden forskel.

Jeg har prøvet alverdens løsninger ifm. routerne, men stadig uden held. Jeg har fuld signal styrke og måler jeg hastigheden på forbindelsen er den ca. 7000/450 hvilket jo er ok.

Jeg har hørt at nogle har oplevet det samme og at løsningen var at deaktivere det indbyggede windows program der bruges til netværk, og dermed bruge et andet program. I XP er der mulighed for at slå denne funktion fra således at man ikke bruge Windows til at forbinde til tråløse netværk. Men jeg bruger Vista, og har endnu ikke fundet ud af hvordan man deaktivere funktionen her.

Hvis der er nogen der har nogle forslag så skyd endelig. Det skal lige siges at problemmet kun opstår når jeg spiller. Jeg formoder at det er fordi forbindelsen er væk i så kort tid at det ikke er til at se når man surfer og lignende.
Avatar billede leneogjesper Nybegynder
26. december 2007 - 12:55 #1
Nå ja.. Problemmet med det indbyggede program i windows til netværk skulle angiveligt være at det ind imellem scanner efter netværk, og at forbindelsen smides under denne proces. Så hvis der er nogen der ved om det er muligt at deaktivere denne scanning så skriv.
Avatar billede reinelt Nybegynder
26. december 2007 - 13:36 #2
http://www.eksperten.dk/list.phtml?method=and&excerpt_on=1&find=vista%2Bnetv%E6rk
jeg har selv forsøgt noget der ligner dit spørgsmål men nej, prøv evt. selv
Avatar billede reinelt Nybegynder
26. december 2007 - 13:38 #3
deaktivering af scanning kan jeg ikke hjælpe med da jeg kun har xp.