Avatar billede madspeter Nybegynder
26. december 2007 - 12:18 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke installere driver til lydkort. PC finder ikke netkort

Jeg har måttet formatere min pc, da den pludselig gik ned og kunne ikke starte windows op igen.
Nu kan jeg ikke få lydkort og trådløst netkort til at fungere, da pc ikke kan installere driverne.
Jeg har cd med driver til netkort, men den skriver at der ikke findes oplysninger om min hardware på drevet...det har fungeret fint hidtil.
Lydkortet er onboard, men den medfølgende cd kan heller ikke bruges ( det har også fungeret hidtil ).
Er det mit bundkort der er defekt?
Kan jeg gøre noget?
Det er en 2,4 ghz ca. 3 år gammel, ved ikke så meget mere om den.
Avatar billede reinelt Nybegynder
26. december 2007 - 12:29 #1
Avatar billede madspeter Nybegynder
26. december 2007 - 16:36 #2
tak for linket. Nu har jeg prøvet, men det hjælper mig ikke videre. Systemet kan stadig ikke finde mit netkort, og den accepterer ingen af de lydkort drivere jeg prøver at give den.
Spørgsmålet er om bundkortet bare sådan kan stige af , sådan delvist ihvertfald
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
26. december 2007 - 17:07 #3
gå ind på bundkort producentes hjemmeside, og hent og installer driveren til chipsetet..så virker det igen..O)
Avatar billede amite Mester
26. december 2007 - 17:08 #4
Hvis eller, så....hvad er det for en Bundkort ?
Avatar billede madspeter Nybegynder
26. december 2007 - 17:16 #5
jeg ander det ikke. Kan man se det nogen steder?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
26. december 2007 - 17:35 #6
det står på selve bundkortet,..ellers brug everst.-->>http://www.hcma.dk/uploads1/div_uploads.htm
Avatar billede reinelt Nybegynder
26. december 2007 - 18:43 #7
http://www.pcworld.dk/download/66/1125 ligger aida er også nævnt fra bartfreak
Avatar billede madspeter Nybegynder
26. december 2007 - 19:15 #8
Så lykkedes det at få gang i lydkortet. Driver hentet på bundkortets hjemmeside.
Men det trådløse netkort kan den stadig ikke se jeg har sat i.
Det eneste der sker er at den har fundet en Ethernet controller, men jeg kan ikke få den installeret selvom jeg har cd. Det er fra Netgear.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
26. december 2007 - 19:59 #9
prøv at opdater driveren manuelt, i enhedshåndtering.. du skal så sikkert søge efter en *.inf fil, i den fil du har udpakket, fra..bundkortet producentens hjemmeside.
Avatar billede madspeter Nybegynder
26. december 2007 - 21:07 #10
Jeg har jo kun DL driver til audio. Hvad skal jeg ellers gøre? Driver til Netgear netkortet skal da ligge på cd´en. Den kan da ikke ligge på bundkortets hjemmeside????

Jeg har hentet audio driver den fra denne side :
http://global.msi.com.tw/index.php?func=downloaddetail&type=driver&maincat_no=1&prod_no=205
Avatar billede madspeter Nybegynder
26. december 2007 - 21:09 #11
skal jeg måske bruge den Chipset 4in1 driver???
Avatar billede madspeter Nybegynder
26. december 2007 - 21:26 #12
den driver skulle ikke bruges.
Jeg forstår bare ikke hvorfor windows ikke kan finde ud af at jeg har sat et netkort i?
Den kan finde en Ethernet controller, men kan ikke installere driver til den.
Burde den ikke finde et netkort?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
26. december 2007 - 21:43 #13
prøv at slette det i enhedshåndtreing, og genstart..??
Avatar billede madspeter Nybegynder
26. december 2007 - 21:50 #14
det har jeg prøvet mange gange. Den finder en ethernet controller, men jeg kan ikke installere driver dertil.
Avatar billede reinelt Nybegynder
27. december 2007 - 08:00 #15
http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=5815 er en instalationsvejledning til netgear har du prøvet den?
Avatar billede madspeter Nybegynder
27. december 2007 - 16:34 #16
min pc kan jo ikke finde netkortet, derfor kan jeg ikke installere drivere dertil
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. december 2007 - 16:51 #17
hvis det ikke onboard, så tag det ud..og hop på det..O)
køb et nyt.!
-
Du for et langt hurtigere, og bedre ydelse på et nyt kort, hvis det gamle kortet feks. er et par år gammelt.
-
Insistere du på at bruge kortet, så se om det virker på en anden pc.
Og brug den driver, den anden pc bruger..
-
Håber du forstår..O)
Avatar billede reinelt Nybegynder
27. december 2007 - 18:10 #18
jeg tilslutter mig bartfreak konklusion
Avatar billede madspeter Nybegynder
01. januar 2008 - 13:27 #19
hvordan skal jeg give point??
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
01. januar 2008 - 14:25 #20
man markere navnet, og trykker accepter..O)