Avatar billede lsolesen Nybegynder
25. december 2007 - 16:00 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Vurdering af vih.dk

Vi har netop lavet nyt layout på vih.dk, og i den forbindelse vil jeg gerne høre jeres vurdering. Jeg er interesseret i alle kommentarer, men først og fremmest er jeg interesseret i følgende:

- vurdering af html og css. Jeg vil allerhelst gerne have lavet den løsning der placerer de buede hjørner i css (og ikke javascript), så siden ikke blinker, når man loader. Hvis nogen har en løsning, der ikke splitter markup fuldstændig, er den meget velkommen. Desuden er jeg interesseret i at gøre html så enkel og stilren som overhovedet muligt. CSS vil jeg også gerne lave så enkel som overhovedet muligt.

- brugervenlighed. Er sitet let at klikke rundt på, er navigationen sigende, er rækkefølgen på overskrifterne smarte? Hvis der mangler links eller lignende, hvordan ville I så placere dem?

- kommentarer ift. indhold på de forskellige sider. Alle kommentarer er meget velkomne.

http://vih.dk
Avatar billede durany Nybegynder
25. december 2007 - 16:21 #1
banneret øverst er ekstremt irriterende idet det endda kommer oven i det andet tekst.

Har du tænkt på hvilken opløsning siden fungere bedst på?
Avatar billede trav4u2 Novice
25. december 2007 - 16:28 #2
Der er jo en del problemer ;-)

Designmæssigt synes jeg overgangen fra græsset til den hvide farve er for brat, og jeg ville også foretrække et mindre ”rundt hjørne”.

Jeres hvide baggrund går igen nedenfor og stikker ud til højre.

Fodboldstøvlen ender med at få toppen skåret af.

(Win98, IE6)
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
25. december 2007 - 16:47 #3
Se rigtigt nok ud i Firefox ....men helt forkert i IE7.

Opsætningen er for bred til en standard 1024 opløsning, det virker meget irriterende, specielt med det design i har valgt.

Der er utroligt megen luft, luft som kunne minimeres og samtidigt give mindre scroll, forsiden bør blive inden for en standard browser-side, igen i relation til jeres design.

Forside-billedet virker meget dårligt, pigen virker meget anstrengt, hun skulle vel gerne være positiv?
Avatar billede lsolesen Nybegynder
25. december 2007 - 17:01 #4
Tak for kommentarerne.

durany, trav4u2, fotograf -> har I noget imod at poste nogle screenshots, så jeg bedre kan forstå jeres kommentarer helt nøjagtigt?

durany - hvilket banner henviser du til? Designmæssigt fungerer siden bedst på en skærmopløsning der er 1200px bred, men det kan godt være, at jeg skal få den til at fungere bedre på en 1024px skærm.

fotograf - hm, mærkeligt at der er forskel på firefox og ie7 for dig. De ser helt ens ud her hos mig. Du må gerne lige fortælle nøjagtigt, hvor der er for meget luft henne, så jeg kan minimere det. Forsidebilledet skifter fra gang til gang, man reloader, så du må gerne lige beskrive, hvordan pigen så ud og hvad hun var i færd med at lave.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
25. december 2007 - 17:26 #5
Siden set i FireFox: http://www.prolight.dk/Vejle/Vejle_FF.jpg
Siden set i IE7: http://www.prolight.dk/Vejle/Vejle_IE7.jpg
Siden set i FireFox på en skærm med 768x1024 i opløsning: http://www.prolight.dk/Vejle/Vejle_hel_screen.jpg

Pigen stod op kigge opad - på forsidebilledet, fotograferet meget oppefra.

Luften håber jeg at screendumpene viser i sig selv.
Avatar billede lsolesen Nybegynder
25. december 2007 - 18:53 #6
fotograf -> nu har jeg prøvet ie7.0 på tre forskellige computere, og der er ingen problemer på nogen af dem. Kan du give mig hele versionsnummeret, så jeg lige kan forsøge at installere nøjagtig samme version som dig.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
25. december 2007 - 19:00 #7
Jeg har en IE7 vers. 7.0.5730.11
Avatar billede lsolesen Nybegynder
25. december 2007 - 19:04 #8
fotograf -> ok, det må være fordi jeg har en nyere, at tingene ser rigtigt ud her. Jeg har 7.0.60. Jeg må lige prøve, at få det til at virke i den tidligere version også.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
25. december 2007 - 19:47 #9
Jeg har lige forsøgt at køre en update ....men kan ikke finde den version du har ...kører Windows XP sp2
Avatar billede lsolesen Nybegynder
25. december 2007 - 19:59 #10
fotograf -> ah, jeg kører vista, så det er ikke sikkert, at den version, jeg har, findes til xp.
Avatar billede mr.burns Nybegynder
03. januar 2008 - 21:57 #11
I IE6.0 ser den ligesådan ud som fotograf har smidt et screendump af... Så de har nok fået rettet et eller andet i den helt nye.
Avatar billede mr.burns Nybegynder
03. januar 2008 - 21:58 #12
Dog vil jeg også påpege at det er noget meget tungt grafik du har lavet. Sidder på en 12mbit linie og alligevel skal jeg vente på at siden bliver loadet ind.
Avatar billede lsolesen Nybegynder
04. januar 2008 - 15:04 #13
mr.burns -> fotograf -> Tak for kommentarerne. Nu har jeg opdateret, så det forhåbentlig også er brugbart i < ie7.0. Jeg er helt enig i at grafikken i øjeblikket er for tung. Den retter jeg til efterhånden, som jeg har selve designet til at spille helt som det skal.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
04. januar 2008 - 21:34 #14
Jeg beklager ....men den ser stadig ikke rigtig ud i IE7, fuldstændig som før! ...og jeg har opdateret cashen
Avatar billede lsolesen Nybegynder
14. december 2008 - 12:05 #15
Smid lige nogle svar.
Avatar billede trav4u2 Novice
14. december 2008 - 14:57 #16
Den er ved at tage form :)
(XP IE6 & Fx2)

Du skal have justeret farven så fonte i:
  Elevforeningen
  Efterskolen
  Kursuscenter
  Du er her: forside / faciliteter / Faciliteter
Bliver tydeligere

Jeg samler ikke på points ;)

God arbejdslyst!
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
14. december 2008 - 21:08 #17
Et helt år ....det var en lang udviklingstid  ;-)
Avatar billede durany Nybegynder
26. november 2009 - 02:04 #18
here u go