Avatar billede nemlig Professor
23. december 2007 - 22:36 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Kan 2 trådløse routere dække et større område

Jeg har 2 routere:
Linksys WRT54GL
Netgear WGR614

Kan de "snakke sammen" trådløs, således de dækker et større område, og i givet fald, hvordan skal de sættes op.
Avatar billede japping Nybegynder
23. december 2007 - 22:41 #1
Nogle routere kan snakke sammen, men jeg husker ikke hvad der skal stå i specifikationerne.
Avatar billede nemlig Professor
23. december 2007 - 23:06 #2
Øh - hvad er det lige jeg skal bruge den kommetar til???
Avatar billede fedora Nybegynder
23. december 2007 - 23:27 #3
De kan sagtens dække et større område. F.eks. kan du opsætte din Linksys router til at bruge dhcp scopet fra 192.168.0-50 og sætte den wireless til at køre på channel 1. Så kan du sætte din Netgear til at køre på channel 7 f.eks og deaktiver dhcp og kobler derefter de 2 routere sammen via den indbyggede switch. De skal have samme SSID. Har ikke prøvet det, men du kan gøre et forsøg. Umiddelbar vil jeg tro det virker.
Avatar billede sleeper Nybegynder
24. december 2007 - 10:17 #4
Hvis du skal bruge et netværk, som ikke fungere som dhcp provider, vil jeg tro at @fedora's eksempel ville have en chance for at fungere.
Hvis du derimod, ønsker at dit trådløse udstyr skal fungere som dhcp provider, vil jeg anbefale dig, at investere i en linksys WRE54G som blot skal komples på i yderkanten af dit eksisterende netværk, og så sender dine signaler videre.
Avatar billede nemlig Professor
26. december 2007 - 13:09 #5
Sleeper: Dit forslag lyder interessant, da det præcis handler om at dække et større område.
Vil man kunne tilslutte flere af denne model, og derved dække et endnu større område?
Vil løsningen gå ud over hastigheden på det trådløse netværk??
Avatar billede sleeper Nybegynder
26. december 2007 - 17:52 #6
Hej
Der er desværre nok ingen tvivl om, at jo flere enheder du kobler sammen, jo dårligere dækning vil det give.
Jeg har desværre aldrig set nogle test af ovennævnte produkt, så jeg kan ikke give dig bedre info.
Avatar billede japping Nybegynder
29. december 2007 - 12:45 #7
Det er ikke korrekt. Mit tidligere input var netop, at gøre jer opmærksomme på, at nogle rotere kan "snakke sammen". Én router dækker ét område og hvis en tilsvarende roter opsættes inden for samme område vil denne nye router modtage netværkssignalet fra troter ét og udsende dette i sit eget sendeområde. Dette system kan udvide med flere routere på tilsvarende måde.

Men som jeg skriver tidligere skal routerne være udstyret med en speciel funktion som gør dem lidt dyrere end almindelige routere. Jeg ved ikke hvad denne funktion hedder, men du kunne måske bruge informationen, da du kan gå til din forhandler og spørge eller lede på nettet.

Herunder er information om repeatere der kan bruges.

REPEATER:
www.microsoft.com/athome/moredone/wirelesstips.mspx+wireless+router+with+repeaters&hl=da&ct=clnk&cd=1&gl=dk" target="_blank">http://64.233.183.104/search?q=cache:pYmoL5KJmfcJ:www.microsoft.com/athome/moredone/wirelesstips.mspx+wireless+router+with+repeaters&hl=da&ct=clnk&cd=1&gl=dk

PRODUKTER:
http://www.dlink.com/products/?pid=357
Avatar billede mhj6 Nybegynder
03. januar 2008 - 10:29 #8
Hej.

Routere som skal kunne snakke samme trådløst skal kunne køre noget der hedder WDS.

Netgear WG614 understøtter ikke denne funktion.

/mick
Avatar billede japping Nybegynder
03. januar 2008 - 20:00 #9
Så er det vist lukketid.
Avatar billede nemlig Professor
06. januar 2008 - 12:26 #10
Jeg prøver Sleeper's forslag med at købe en WRE54G, som jeg forstår forøger det trådløse område.
Sender Sleeper også et svar. Så fordeler jeg pointene.
Avatar billede sleeper Nybegynder
08. januar 2008 - 08:49 #11
Svar her.

Vil du ikke melde tilbage hvis du finder et godt tilbud på den?
Avatar billede nemlig Professor
08. januar 2008 - 09:25 #12
Jo, men der kan godt gå lidt tid. Det er til en spejderhytte og bestyrelsen skal lige godkende.