Avatar billede benhur Nybegynder
23. december 2007 - 19:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ingen lyd

Hej Eksperter

Jeg har lidt problemer med at få lyden til at virke på en nyinstalleret bærbar pc. Har forsøgt at installere driveren og det ser også ud til at gå udmærket, men der er stadig et pci-device, som har gult udråbstegn.

Computeren det handler om er en Zartego IFT00
Bundkortet hedder Intel Crestline-pm pm965
Lydkortet hedder Realtek ALC268

I enhedshåndteringen har jeg prøvet at geninstallere driveren til pci enheden, men det virker ikke. Jeg har prøvet at installere de drivere jeg har fået med på en cd og jeg har hentet nye drivere på realtek's hjemmeside, men lige lidt hjælper det. Der er ikke rigtigt de store muligheder for indstillinger i den Phoenix bios der er på computeren, så det kan ikke rigtigt være der, den er gal.

Enhver hjælp vil være voldsomt påskønnet!

På forhånd tak
Avatar billede justrace Novice
23. december 2007 - 20:42 #1
Har du slettet det pci-device med gult udråbstegn?
Avatar billede benhur Nybegynder
23. december 2007 - 20:52 #2
Jeg har prøvet at fjern pc-device og har herefter genstartet maskinen. Den registrerer den bare igen, men vil fortsat ikke installere driveren.
Avatar billede justrace Novice
23. december 2007 - 22:03 #3
Fjern den og installer før genstart. Sikker på det er den rigtige driver?
Avatar billede japping Nybegynder
23. december 2007 - 22:24 #4
Er det XP eller Vista du har installeret ?
Avatar billede japping Nybegynder
23. december 2007 - 23:06 #5
Hvis du har installeret XP er dette årsagen til dine lydproblemer. Installer Vista og problemet er løst.
Avatar billede benhur Nybegynder
24. december 2007 - 12:42 #6
Det er windows XP der er installeret. Kan det virkelig passe at man skal have vista for at det fungerer og er der evt. en fornuftig forklaring herpå?
Avatar billede japping Nybegynder
25. december 2007 - 14:01 #7
Ja, ifølge PC'ens specifikationer skal der anvendes Vista. Jeg har været ude for tilsvarende problem med en Medion fra Aldi. Det er fordi der ikke er skerevet XP software til lydkortet/hardwaren. Da programmerne der skulle anvendes på pc'en heller ikke kunne køre under Vista, installerede vi også XP og kunne således vælge mellem XP og Vista under opstart af pc'en.
Avatar billede benhur Nybegynder
26. december 2007 - 10:28 #8
Jeg har fået lyden og det hele til at virke med XP. Jeg installerede microsoft uaa driver og så virkede det. Det kunne jo være du også kunne bruge den. Installerede denne:
http://america.giga-byte.com/FileList/Driver/motherboard_driver_audio_microsoft_bus.exe

Tak for svarene begge to.
Avatar billede justrace Novice
26. december 2007 - 10:48 #9
Læg selv et svar og snup pointene, du har selv fortjent dem. Glædelig jul. Med lyd.