Avatar billede cpawdk Nybegynder
23. december 2007 - 13:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm i medie player på TV

Hej

Jeg har mit TV sluttet til min computer via et DVI->HDMI kabel. JEg kører i clone tilstand, således at billedet på TV skærm og PC skærm er ens. Det virker også umiddelbart fint.

Men lige så snart jeg starter en videofil i medieplayer, så kommer der ikke noget billede på, på TV'et. Altså som hvis man mangler en codec eller ligende. Men på PC skærmen kan videoen fint vises. Hvad kan det skyldes?
23. december 2007 - 14:30 #1
... det skyldes den måde hvorpå skærmkortet/driveren håndtere DirectVideo (eller hvad det nu hedder) fra WMP's afspiller vindue. Der vil være samme problem hvis det var en alm PC skærm som skærm #2...

Som min driver viser det ->
Kontrolpanel - skærm - Indstillinger - Advanceret - Fejlfindning - [Hardwareaccelleration] flyttes mod "Ingen" til det virker...
(_Kan_ være lidt anderledes hos dig...)
Avatar billede Jensen DK Novice
23. december 2007 - 14:32 #2
http://www.codecs.dk/fil.php?filid=209
Jeg tror at du skal bruge en avs player i stedet for medieplayer, er ikke sikker på at den kan vises på tv.
Avatar billede cpawdk Nybegynder
25. december 2007 - 18:00 #3
karise: Det virker! Tak. Smid et svar :)
25. december 2007 - 18:35 #4
Ping...
(Det var et [svar]...)