Avatar billede bouggi Nybegynder
13. juni 2001 - 12:36 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Defrag stopper efter win 98 opgra...

Efter at have installeret win 98opgradering virker min defrag ikke længere.
den starter fint op men står så og tænker meget længe ...søger efter fejl på disken når til 1% og genstarter derefter defrag og denne cirkel fortsætter indtil jeg selv afslutter defrag..
Scandisk er kørt gennem og gav ikke nogen yderligere hjælp

MVH /Bouggi
Avatar billede parazite Nybegynder
13. juni 2001 - 12:36 #1
Tryk Ctrl + Alt + Del og stop ALLE andre programmer end Explorer og Systray. Prøv derefter igen.
Avatar billede wisen Nybegynder
13. juni 2001 - 12:38 #2
Du skal lukke alle kørende programmer, virusscan osv. Hvis der bliver rettet noget på HD, mens defrag kører, starter den forfra...

Jeg har samme problem, men det hjælper at lukke alle programmer.

/wisen
Avatar billede wisen Nybegynder
13. juni 2001 - 12:39 #3
Doh, for sent :(
Avatar billede double-g Juniormester
13. juni 2001 - 12:49 #4

Du kan også starte i fejlsikker tilstand og køre defrag. I fejlsikker tilstand er det kun de allermest nødvendige programmer der kører. Dvs. du kommer på et endnu lavere \"plan\" end ved at lukke programmerne manuelt.

Avatar billede bouggi Nybegynder
13. juni 2001 - 12:53 #5
Har lige prøvet muligheden som parazite og wisen gav  uden held
Avatar billede parazite Nybegynder
13. juni 2001 - 12:55 #6
Hmm... lyder meget sært. Prøv double-g\'s. Husk, du må ikke lave andet AT ALL på computeren mens defrag kører.
Avatar billede wisen Nybegynder
13. juni 2001 - 12:55 #7
Hmm, har du noget service halløj kørende, som ikke kan ses i processoversigten ?
Avatar billede hotpop Novice
13. juni 2001 - 13:20 #8
Deaktiver den virtuelle hukommelse: højreklik på denne computer - egenskaber - ydeevne - virtuel hukommelse - sæt mærke i boksen \"Deaktiver den virtuelle hukommelse\" genstart maskinen, kør defrag, genaktiver den virtuelle hukommelse - genstart. Nu skulle du kunne køre defrag som normalt næste gang.
Grunden til at du skal deaktivere virtuel hukommelse (swapfilen) er at windows læser på disken når du vil køre defrag, og ved at deaktivere den, ja så læser den jo ikke. Du skal bare være opmærksom på at det KAN tage lidt længere tid end normalt.
Avatar billede wheeler0310 Nybegynder
13. juni 2001 - 20:13 #9
Dette her virker bare, det er som at skifte fra en Ford Fiesta til en Formel 1 Racer.:download og
indstaller Defrag.exe (WINME udgaven) efter at have taget en sikkerhedskopi af den eksisterende
Defrag.exe Hent den her.:http://surecool.com/W95x-MeDefrag.zip
Du vil opleve en forbløffende hurtighed en tid på
20-30 min. vil typisk falde til 5-7 min.
Avatar billede hotpop Novice
13. juni 2001 - 21:32 #10
wheeler0310> Nu er jeg så heldig at være indehaver af et image-program, og jeg lagde lige win98 for at teste det du skriver og her er resultatet: \"defrag.exe har begået en ulovlig handling og programmet afsluttes.\" Tror altså ikke at det er verdens bedste løsning... Bare min mening!
Avatar billede wheeler0310 Nybegynder
13. juni 2001 - 21:48 #11
Men det er også kun din mening en del andre bruger det uden problemer! Det kan jo også sagtens være at du har et andet problem på din mask. der foråsagede dit chrash, jeg har personlig ikke set defrag køre så godt som nu, og det er virkelig godt.
Avatar billede hotpop Novice
13. juni 2001 - 21:55 #12
det er en total ren win98, så det ror jeg ikke, men med win98 kan man aldrig vide... Glad for jeg skiftede til WinMe.
Avatar billede bouggi Nybegynder
20. juni 2001 - 11:33 #13
det er efterhånden længe siden men har været en tur på på operationsbordet, så havde egetlig glemt den her.
Men for en god ordens skyld deler jeg pointene lige.
gad ikke bøvle med den formaterede skidtet smed ME/2000 på og den kører 200%

MVH/ Bougbi..

Tak for hjælpen