Avatar billede niklasnedergaard Nybegynder
22. december 2007 - 18:03 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan får man studiekort?

Hej alle eksperter.

Kan godt være jeg spørger dumt nu, men kan alle få et studiekort når man er over 16? Hvis man går i 10. på efterskole, eller videregående uddannelse?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. december 2007 - 18:09 #1
Man skal være fyldt 18 år, og gå på en SU-berettiget uddannelse.

Læs mere her:
Avatar billede a1a1 Novice
22. december 2007 - 18:09 #2
tror ikke du kan få studiekort på 10. klasse, det er vist først "efter" hvis du går på en "gymnasiel" uddanelse (dvs. gymnasium, handelskole osv, (ikke automekaniker))
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. december 2007 - 18:09 #3
Rettelse:

Man skal være fyldt 18 år, og gå på en SU-berettiget uddannelse.

Læs mere her:

http://www.vidar.dk/4125641E00506D45/0/FB4B35C781B2FAB9412564B2004E4699?OpenDocument
Avatar billede niklasnedergaard Nybegynder
22. december 2007 - 18:11 #4
Jeg snakker ikke om at få SU. jeg snakker om at få et studiekort, ligesom mange af mine ældre venner har som går i 10. lige nu?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. december 2007 - 18:21 #5
Ahh.. så er jeg med :-)

Studiekort er noget en uddannelsesinstutition (f.eks. skole) kan udstede.. det er (så vidt jeg ved) ikke obligatorisk..

Et studiekort er bare et ID-kort der identificerer dig som "studerende", og plejer at indeholde navn, fødselsdato (dokumentation af alder), skolens navn og udløbsdato.

Prøv at spørge din lærer, studievejleder eller kontoret om studiekort.. de kan garanteret hjælpe dig videre.
Avatar billede a1a1 Novice
22. december 2007 - 18:27 #6
studiekort mener jeg da også man kan få men det er som jeg skrev før: hvis du går på en "gymnasiel" uddanelse (dvs. gymnasium, handelskole osv, (ikke automekaniker))
Avatar billede a1a1 Novice
22. december 2007 - 18:30 #7
men niklas's idé er nok at kunne få diverse rabatter hist og her...

automekanikkere (som jeg selv er uddannet) er ikke en videregående uddannelse (kan ikke få studie kort)), efterskole tror jeg heller ikke er godt nok men gymnasium, handelskoke osv er "ok"
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2007 - 19:47 #8
a1..

det kan man da godt ?

jeg fik studiekort som murer.. og kendte både tømrer og malere som havde
Avatar billede a1a1 Novice
22. december 2007 - 20:21 #9
ok, det kan man så men jeg kunne ikke som mekaniker (10 år siden)
Avatar billede lzs Nybegynder
22. december 2007 - 20:29 #10
"Jeg snakker ikke om at få SU. jeg snakker om at få et studiekort, ligesom mange af mine ældre venner har som går i 10. lige nu?"
Hvor har de fået deres studiekort fra?
Avatar billede a1a1 Novice
22. december 2007 - 20:50 #11
sprøg på din skole, jeg tror godt du kan få det i 10. (nu om dage), men hvis du går på gymn. eller handelskole.... (thiazz er murer og kunne også få det (hvornår ved jeg ikke, men tiderne skifter ;o))))
Avatar billede pixar13 Nybegynder
23. december 2007 - 11:08 #12
Det kan man sagtens - jeg går på første årgang på HHX (Højere handelseksamen), og vi fik det i starten af året. Den/de elev/elever som var klassens representant i elevrådet, fik en seddel hvor man skulle skrive sig op, hvorefter vi fik en hjemmeside vi skulle bestille det på. Desvære kan jeg ikke huske navnet på den.
Avatar billede pixar13 Nybegynder
23. december 2007 - 11:08 #13
.. og jeg er 16