Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
22. december 2007 - 10:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Printer, billig i drift

Hej Eksperter!

Jeg står og skal ud og finde en ny printer som er rigtig billig i drift. Den behøves ikke at kunne printe i farve - bare den kan A4 og er forholdsvis hurtig og ikke en alt for stor klods.

Er der nogen der har nogen gode idéer? Prislejet er omkring 2-3000 kr.

På forhånd tak! :)
Avatar billede reinelt Nybegynder
22. december 2007 - 11:47 #1
http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=55871&type=0
det er godt noget billigere end det du nævner.
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
22. december 2007 - 16:00 #2
Er det en du har kendskab til?
Avatar billede reinelt Nybegynder
22. december 2007 - 18:39 #3
nej
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
22. december 2007 - 22:02 #4
vil gerne have lidt kvalificerede svar - kan godt selv bruge edbpriser og lignende ;)
Avatar billede punnishment Nybegynder
23. december 2007 - 15:20 #5
Avatar billede reinelt Nybegynder
23. december 2007 - 16:32 #6
Avatar billede reinelt Nybegynder
23. december 2007 - 16:33 #7
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. december 2007 - 10:59 #8
Jeg vil ikke pege på nogen specifik model - det afhænger nemlig meget af om du er til 600dpi, 1200dpi, eller har nogle krav om duplex eller andre ekstrafunktioner.

Ligeledes spiller dit printforbrug MEGET ind - højt printforbrug, så bliver en dyr printer billigst i det lange løb. Printer du ikke så meget, er en billig printer billigst i det lange løb.
Og hvad er så "meget" :-) - jeg plejer at sige en 100 sider om måneden er lidt, og 500 begynder at blive meget. Hvor ligger du?

De mere anerkante laserproducenter laver også gode billige printere: Lexmark, HP, Epson, Canon, Samsung. Disse vil du kunne regne med en levetid på 3-10 år, afhængigt af mode og hvordan de bliver behandlet.

De knap så anerkendte er stort set lige så gode: Samsung, Xerox, Konica-Minolta, Brother m.fl. Xerox og Konica-minolta gør det bedst i de noget dyrere modeller. Brother har en tendens til at komme med "mandags" modeller hvor der er dumme fejl på - og i de sager jeg har fulgt, har de ikke altid været villige til at indrømme fejl. Så selv om de fleste af deres printere er ganske glimrende, er det et mærke jeg ikke selv ville købe.

Til sammenligningen skal det jo siges, at du kan købe en billig blækprinter, og patroner til nogle tusinde sider, for de 2-3000,- kr. Men det afhænger så igen af dit printbehov....