Avatar billede morf4r Nybegynder
22. december 2007 - 04:29 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Nyhedssystem, HTML?

Hej
Jeg har fundet en text editor "tinymce" hvor man i nogen grad kan skrive ligesom i word.
Mit spørgsmål er så.. når man er færdig med at skrive en nyhed f.eks. med billeder i og man får en masse HTML smidt i ansigtet, smider man så bare hele skidtet i en database og læser det når man vil have vist nyheden igen? Er det normalt? :) Og hvis det er, hvordan læser man næmmest alt det HTML og får det ud i en textbox f.eks. hvor det ser normalt ud?
Avatar billede hundevennen Nybegynder
22. december 2007 - 17:54 #1
du kan lave det i f.eks ASp og lave en løsning med en opret side hvor din editor er - du udfylder og sender inserter det i en database - du har så mulighed for at rette og slette ved at lave en rette side og en slette side. Du får ikke vist html kode, men det virker som du selv skriver - næsten som i word
Avatar billede morf4r Nybegynder
22. december 2007 - 18:46 #2
Lad os sige at man skriver en nyhed hvor man putter noget tekst ind og et billede.. Ude på forsiden skal den så vise det på samme måde som jeg skrev det i editoren.
Når jeg putter noget ind i databasen nu og henter det ud i et "detailsview" og putter encodehtml = false, så skriver den f.eks. \r \n og laver ikke understregning på teksten osv.. altså det bliver ikke særlig pænt :) Kan man hente HTML koden ud fra databasen så det bliver ordentligt?
Avatar billede morf4r Nybegynder
22. december 2007 - 19:34 #3
Tror jeg fandt ud af det..

http://dotnetslackers.com/articles/aspnet/Encode_and_Display_HTML_Securely_in_ASP_NET_2_0.aspx

Dog laver den stadigvæk \r \n hvis man bruger HtmlEncode, men da jeg brugte UrlEncode, så virker det som det skal.. underligt.
Avatar billede Syska Mester
23. december 2007 - 13:53 #4
Hej,

Jeg ville bruge http://www.fckeditor.net/ super editor ... god integretion med asp.net( da jeg kan se du har skrevet i C#, går jeg ud fra du bruger det ).

Der skal ikke laves encoding på det ... specielt tegn som "<>\n" bliver automatisk encoding hvis du skriver det i editoren.

// ouT
Avatar billede morf4r Nybegynder
23. december 2007 - 16:18 #5
Ja, kiggede lidt på den også, den er bare ikke gratis.. tak for hjælpen dog :)
Avatar billede Syska Mester
23. december 2007 - 17:39 #6
Den er da 100% gratis, så længe det er privat ... og ikke kommercielt.

Men så er den stadig så billig at jeg til enhver tid ville bruge den ... :-)

// oUT