Avatar billede superzapper Nybegynder
22. december 2007 - 00:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Smtp opsætning driller

Kort fortalt har jeg opsat min egen server og installeret mailenable til pop3 og smtp, men kan ikke få smtp delen til at fungere, da jeg ikke kan forbinde til serveren.

Jeg har sat min dns op med en a-record til mail.mydomain.dk og en mx record der peget på den denne. Jeg har checket at port 25 og 110 er åbne. pop3 servicen fungerer fint og jeg modtager alle de mails der bliver sendt til mig, men jeg kan ikke få lov at forbinde til smtp så jeg kan sende mails ud.

Jeg har kørt mailenables diagnostics tool og alt går fint igennem, dog med undtagelse af warnings på reverse ip host lookup - hvilket som jeg forstår det ikke burde have nogen betydning.

Når jeg kører "Test kontoindstillinger" fra outlook får jeg:
Send test-e-mail: Outlook kan ikke oprette forbindelse til e-mail-serveren til udgående post (SMTP). Hvis du fortsætter med at modtage denne meddelelse, skal du kontakte serveradministratoren eller internetudbyderen.

Nogen der har nogen gode ideer til hvad der går galt??
Avatar billede perj Nybegynder
22. december 2007 - 00:27 #1
Prøv at ændre SMTP til asmtp
Avatar billede superzapper Nybegynder
22. december 2007 - 09:47 #2
Er ikke helt sikker på hvordan du mener? Kan du forklare det mere præcist?
Avatar billede superzapper Nybegynder
22. december 2007 - 09:50 #3
Jeg har prøvet at sætte op så den kræver godkendelse med brugernavn og password hvis det er det du mener, og det gør ingen forskel.
Avatar billede leif Seniormester
22. december 2007 - 12:12 #4
Hvilken udbyder har du ?
Hvilket domænenavn ?
Er det indefra eller udefra du ikke kan forbinde til SMTP serveren ?
Avatar billede superzapper Nybegynder
22. december 2007 - 12:39 #5
Hmm har vidst konstateret at det er canal digital der er så "flinke" at de har blokeret for port 25 - for det fungerer fint hos andre end mig selv.