Avatar billede hrbi Nybegynder
21. december 2007 - 23:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

enter/return tasten

Hejsa..

Er der nogen som lige kender et stykke kode til at man kan bruge enter/return tasten, istedet for man skal bruge´musen. Har en "søg google" applikation. Når man har skrevet noget tekst inde i input feltet, så skal man trykke på søg knap med musen.

Vill meget gerne kunne bruge tasten  Alt hjælper.. actionscript kode:
// Søg knap actions
var to_search:String;
btn.onRelease = function():Void
{
        to_search = text_mc.input_text.text;
        getURL("http://www.google.dk/search?q=" + to_search, "_blank");
};
// Søg knap effects
btn.onRollOver = function():Void

actionkode slut:

Der var lidt af koden hvis det kunne hjælpe.

Mvh Hrbi
Avatar billede rookieboy Nybegynder
22. december 2007 - 13:41 #1
Du kan sagtens submitte en formular i flash ved brug af enter tasten - vær dog opmærksom på at enter-tasten og visse andre taster, som har bruges til funktionalitet i Flash, ikke fungerer under 'Test movie' - og altså kun kan anvendes når du afvikler SWF filen i en browser.

Først laver du en function der submitter din formular:

function submitForm():Void{
  to_search = text_mc.input_text.text;
  getURL("http://www.google.dk/search?q=" + to_search, "_blank");
} // end function

Denne funktion kalder du nu fra to events, nemlig når brugeren trykker på submit knapper eller trykker på return på tastaturet:

btn.onRelease = submitForm;

var keyListener:Object = new Object();
keyListener.onKeyDown = function(){
    if (Key.getCode() == 13){
        submitForm();
    } // end if
} // end function

Key.addListener(keyListener);

/ Christian
Avatar billede hrbi Nybegynder
22. december 2007 - 15:14 #2
Hey Christian..

Jeg prøvede at skrive koden som du beskrev ovenover. Det hjalp desværre ikke :-( hvis du gider at kigge på code.as filen, så kan du meget bedre se det tror jeg.

http://www.bilverdy.dk/newsitev2/code3.as

Håber du får tid til at kigge på den.

Mvh Hrbi
Avatar billede rookieboy Nybegynder
22. december 2007 - 17:03 #3
Den kode jeg har leveret et jo generisk, og ikke specifikt for netop dit flash projekt. Derfor vil det sandsynligvis ikke virke efter hensigten, før koden er tilpasset din eksisterende kode.

Prøv at lave en trace test, og tjek at funktionen 'submitForm()' bliver kaldt.
Hvis dette ikke er tilfældet, skyldes det nok et scope problem. Du har fx. ikke specificeret, fra hvilket scope 'btn' bliver kaldt.
Avatar billede hrbi Nybegynder
30. december 2007 - 01:05 #4
Hey rookieboy.

Har stadig ikke hittet ud af det.. Nej jeg kender desværre ik så meget til actionscript endnu.

Jeg vil så gerne ha det til at virke. Er det muligt du gider at kigge 2 min på koden? Det er en lille kode, det er bare som er blind :-(

Mvh Hrbi
Avatar billede hrbi Nybegynder
30. december 2007 - 01:31 #5
Ok..

Fik løst den med denne lille modificering:

keyListener = new Object();
keyListener.onKeyDown=function(){
  if(Key.isDown(Key.ENTER)){

Tak for hjælpen Rookie

mvh Hrbi
Avatar billede rookieboy Nybegynder
03. januar 2008 - 08:58 #6
Det er flot at du kan give dit selv point, når jeg har hjulpet dig med en løsning...