Avatar billede shortcutone Nybegynder
20. december 2007 - 11:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

maskedTextBox på WebForm

maskedtextbox (under tab: Common Controls) er slået til (flueben i maskedTextbox) inde i referencer (højre klik toolbox + choose items vælg faneblad .net) men i min tool box er den locked. Har det noget med namespace at gøre (System.Windows.Forms) ??
Avatar billede nielle Nybegynder
20. december 2007 - 19:49 #1
Ja, Windows kontroller kan ikek anvendes som webkontroller eller omvendt.

De kontroller som synes at gå igen i begge platforme er faktisk slet ikke de samme når man kigger efter neden under kølerhjelmen. Det er bare klasser som har det samme navn fordi at de ligner hinanden i funktionalitet.
Avatar billede shortcutone Nybegynder
21. december 2007 - 08:48 #2
ok - Nielle, findes maskedTextbox i webkontroller ?? og hvor ? og hvordan gør jeg?
Avatar billede nielle Nybegynder
21. december 2007 - 17:44 #3
Det gør den desværre ikke.

Det nærmeste du kommer på den er nok at vælge en almindelig TextBox og sætte en validator på. Men dette lægger selvfølgelig ikke en input maske på feltet
Avatar billede shortcutone Nybegynder
02. januar 2008 - 11:03 #4
æv - nå men nielle mange tak for dit svar tilbage - tak
Avatar billede nielle Nybegynder
02. januar 2008 - 12:59 #5
Svar :^)
Avatar billede nielle Nybegynder
02. januar 2008 - 13:05 #6
Det skal ikke forstås sådan at det slet ikke kan laves i ASP.Net - blot at kontrollen ikke eksistere færdiglavet (måske findes den i det netop udkomne 2008).

Hvis du er parat til at gå i gang med noget JavaScript så har Roenving lavet en løsning du måske kan ladde dig insperere af:

http://roenving.users.whitehat.dk/index.html?/WD3Input.html
Avatar billede nielle Nybegynder
14. januar 2008 - 18:33 #7
Så mangler du bare at acceptere mit svar :^)