Avatar billede olav76 Nybegynder
20. december 2007 - 08:46 Der er 5 kommentarer

Rækkefølgen af posterne opdateres automatisk i underformular

Jeg har en underformular som bruges til indtastning af data. Problemet er at formularen med jævne mellemrum (læs ca. hvert minut) opdaterer rækkefølgen af dataene i underformularen, så den post man er ved at taste pludselig står et andet sted i rækkefølgen (typisk er den røget øverst).

Hvad kan jeg gøre, hvis jeg ønsker at rækkefølgen først opdateres, når jeg selv forlader formularen og går ind i den igen?
Avatar billede mugs Novice
20. december 2007 - 08:51 #1
Er din subform afhængig af et felt i din mainform? Typisk er subformen jo sat til at følge mainform med overordnede- / underordnede felter.
Avatar billede olav76 Nybegynder
20. december 2007 - 08:53 #2
Ja, den er afhængig af et arkivnummer
Avatar billede mugs Novice
20. december 2007 - 08:59 #3
Hvis du så indtaster et arkivnr der eksisterer i mainform vil subform jo følge din mainform, og rækkefølge i subform vil ændres.
Avatar billede olav76 Nybegynder
20. december 2007 - 09:29 #4
Jeg oplever også ved at alm. gennembladring af posterne, at jeg pludselig bliver sendt til subformens øverste post. Dvs. at det ikke er i forbindelse med f.eks. indtastning af arkivnummer.
Avatar billede mugs Novice
20. december 2007 - 10:35 #5
Har du sat en requery ind i subformen eller et af felterne?