Avatar billede vizone Nybegynder
19. december 2007 - 15:34 Der er 1 kommentar

Billede i mappe

Hej
Lidt et mærkeligt spørgsmål, og jeg ved ikke engang om jeg har placeret det rigtigt, men når man indsætte en program CD som fx Adobe photoshop, så åbner mappen automatisk og mappens baggrund indeholder så et billeder hvor der så ligger nogle forskellige filer oven på billedet blandt andet install filen.

Hvordan laver man sådan nogle fine mappen med baggrundsbillede og hvordan får man den til at åbne automatisk når man sætter CD'en i?
Avatar billede egonspock Seniormester
19. december 2007 - 16:22 #1
Enten gør man det vha. skjulte filer og anden morskab eller man bruger et program som DropDMG:
http://c-command.com/dropdmg/

Bemærk at det er en almindelig funktion til alle mapper, som du kan finde hvis du trykker æble-j i Finder med en mappe åben. Nederst i den boks, der så kommer frem kan du vælge Baggrund mellem hvid, farve eller billede. Ved klik på billede vælger man så blot det billede, der skal være som baggrund i mappen.