Avatar billede korsg_ Nybegynder
19. december 2007 - 12:34 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

XP installation fryser og genstarter midt i forløbet

Hej,

Jeg sad i går og samlede en ny pc til en kammerat og bedst som vi er igang med at installere XP Pro hvor den kommer til "part3" hvor den skal kopiere filer fra cd'en, genstarter den pludselig hvor den var nået ca 30 % hen..

Den starter så forfra med installationen hvor den fryser fast i "part1" hvor den indlæser drivers. Jeg prøver at tage cd'en ud men det registrere den ikke engang.

Jeg prøver forfra gentagende gange men den sidder enten fast i "part1" eller genstarter midt i "part3" som jeg kalder dem. "Part2" hvor man angiver partition er der ingen problemer med når man når dertil.

Mht. partition har jeg prøvet flere muligheder, med enten 20gb eller hele disken til XP. har også prøvet almindelig og hurtig NTFS formattering.

Jeg har nogle punkter som jeg vil prøve i eftermiddag.

1. Lave ny XP cd
2. Der sidder 2 ram blokke i, prøve at teste installationen med 1 blok i af gangen.
3. Downloade harddisk producentens test værktøj for at se om disken skulle have problemer.
4. Prøve at tage alle komponenter ud af kabinettet for at se om der skulle være noget galt med evt. kortslutning i kabinettet?!

Hvad syntes i om mine muligheder... har i evt. nogle bedre forslag, eller ved i hvad problemet kan være?
Avatar billede japping Nybegynder
19. december 2007 - 12:47 #1
Jeg har en gang været ude for lignende problem ved installation af operativsystem. Det skyldtes at der var et "virus" check i BIOS'en. Efter jeg slog den fra fungerede installationen. Jeg har dog kun oplevet dette 2 gange.
Avatar billede suzyam Nybegynder
19. december 2007 - 13:24 #2
Når nu du har alle komponenter ude, så tjek også om køleren og blæseren sidder helt rigtig. tjek evt. om der er for meget kølepasta på.
Avatar billede off-line Nybegynder
19. december 2007 - 15:14 #3
Kan det have noget med dette at gøre?
http://support.microsoft.com/kb/815319
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. december 2007 - 15:53 #4
tag alt overflødigt ud af computeren, netkort, lydkort m.m..
reset bios, sørg fo rat disken er genkendt i bios, og prøv igen, men brug et dvd-drev.
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2007 - 21:01 #5
Jeg tror nok at jeg ville starte med at gi den disk en gang KILLDISK www.helgec.dk/killdisk.html
Avatar billede korsg_ Nybegynder
19. december 2007 - 22:28 #6
Det endte med at bios skulle opdateres da den havde problemer med at holde clockfrekvensen stabilt med en Core 2 duo E6750 - selvom den burde kunne klare det med den medfølgende bios version.

Derudover skulle rammene manuelt sættes til at kører 1066mhz, da den ellers ville tage dem for at kører 1333mhz - og det er kun 1066mhz kompatible ram.
Til interreserrede er bundkortet et "Asus p5k-e Wifi-AP"

Men læg bare alle et svar, da det var løsnings muligheder jeg var ude efter. Jeg lukker tråden om en uges tid, så venligst svar inden da :-)
Avatar billede japping Nybegynder
20. december 2007 - 11:46 #7
Svar.
Avatar billede off-line Nybegynder
20. december 2007 - 14:21 #8
Da min kommentar ikke bidrog til løsningen, skal jeg ikke have point.
Tag dem selv:)
Avatar billede suzyam Nybegynder
20. december 2007 - 14:28 #9
Svar. Det kan da bruges en anden gang.
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2007 - 17:38 #10
Ingen løsning, ingen point
Avatar billede korsg_ Nybegynder
23. januar 2008 - 22:18 #11
Ups, jeg kom til at klikke lidt for hurtigt japping.. jeg ved ikke lige hvordan jeg kan "undo" ?
Avatar billede off-line Nybegynder
23. januar 2008 - 22:35 #12
Tja så fik suzyam ufortjent 200 point, fordi han var ubeskeden nok til at
lægge et svar. Så er spørgsmålet bare, om han er anstændig nok, til at
aflevere nogen af dem tilbage. Ellers er der ikke noget at gøre ved det.
Der fik du rigtig jokket i spinaten:)
Avatar billede enya Nybegynder
23. januar 2008 - 22:38 #13
Der er desværre nogle, som har en "kedelig" vane med at lægge svar og satse på at få lette points på den måde.. :(
Avatar billede off-line Nybegynder
23. januar 2008 - 22:44 #14
Enig med enya. Det er i orden at lægge et svar, når man er stensikker, men bare
at "skyde fra hoften" og lægge et svar, det er ikke fair. Men ok, det lønner sig
desværre sommetider.
Avatar billede enya Nybegynder
23. januar 2008 - 22:55 #15
Det er heller ikke lige min "stil" at gøre det på den måde.. Men nogen synes åbenbart, at det er OK.. :(
Avatar billede off-line Nybegynder
23. januar 2008 - 22:56 #16
suzyam - jeg har lige set på de links du har fået point for.
Og jeg må sige, du skaber ikke respekt for din person.
Avatar billede enya Nybegynder
23. januar 2008 - 23:05 #17
Nej - respekt er bestemt ikke et ord, jeg vil bruge heller...
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. februar 2008 - 17:08 #18
---> suzyam

Du skylder vist nogen point her.!!
-
OPret et spm ..."point til..."..og henvis til dette spm.!
ellers er der en anmeldese på vej.!
-
(og jeg synes ikke jeg burde anmelde her, da jeg kun har smidt 1 indlæg..O))
Avatar billede off-line Nybegynder
09. februar 2008 - 17:34 #19
bartfreak - Du kan da ikke anmelde han fordi: korsg_19/12-2007 22:28:02
"Men læg bare alle et svar,...." Så man kan sige, at suzyam har ret, til
at opføre sig uanstændigt. At vi andre så ikke bryder os om det, det er
så vores problem.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. februar 2008 - 18:02 #20
pga..-> 23/01-2008 22:18:44

så kan man godt..O)
Avatar billede off-line Nybegynder
09. februar 2008 - 18:39 #21
bartfreak - Den havde jeg overset. Men jeg mener desværre ikke, det betyder noget.
Som jeg forstår reglerne, kan man selv helt afgøre, hvem, som skal have point.
Og har man givet forkert, så er der ikke noget at gøre ved det. Man kan ikke
kræve dem tilbage. Spørgeren har ved tildeling af point begået en fejl, og det
er så det. Og så er det helt op til point modtageren, hvad han vil gøre.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. februar 2008 - 18:53 #22
så må vi jo høre Snowball...
Avatar billede snowball Novice
09. februar 2008 - 23:50 #23
suzyam har ikke gjort noget forkert her, for han blev jo bedt om at lave et svar. At korsg_ så efterfølgende laver en fejl, er jo ikke noget suzyam kan gøre for.

Vi kan blot opfordre til god moral og håbe på at suzyam vil dele med de andre der skulle have haft point.

Snowball / Admin