Avatar billede rune_b Nybegynder
18. december 2007 - 21:03 Der er 18 kommentarer

Fejl i Word 2007: mus virker ikke, prog. crasher m.m.

Hej Eksperter,
Jeg har et højst besynderligt problem med Word 2007: det startede med at jeg ikke længere kan bruge musen til at markere tekst i programmet (det virker i alle andre programer både office, billedbehandling og alle windows funktioner).
Dernæst har jeg opdaget at jeg i Word-indstillinger i menuen kun kan vælge det øverste menu-punkt, og ikke de øvrige. Endelig er programmet også begyndt at crashe hvergang jeg forsøger at lukke det ned.

Diagnose-programmet kom selv og sagde at det havde bemærket problemerne, og fortalte mig at jeg skulle hente den seneste update - service pack 1. Men heller ikke det har udbedret problemet...

Jeg har brugt det intensivt gennem et par måneder, da jeg er ved at skrive en større omgang - ofte uden at lukke det i flere dage - og hidtil uden problemer. Men nu kører det skidt - og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre.

Jeg har også forsøgt med en system-reetablering, men af en eller anden grund vil den ikke reetablere de 3 forskellige punkter, jeg har forsøgt mig med...

Gode råd er meget kærkomne!

Mvh.
Rune
Avatar billede word-hajen Nybegynder
18. december 2007 - 21:18 #1
Jeg ved ikke, hvad du lægger i system-reetablering, men hvis du ikke har kørt en reparation af din Office-pakke, vil jeg anbefale, at du prøver det.
Avatar billede rune_b Nybegynder
18. december 2007 - 21:28 #2
Det var system-gendannelse jeg tænkte på, altså Windows-funktionen.

Hvordan kan jeg lave en reparation af Office-pakken, hvis jeg ikke kan komme til indstillinger? Er det via CD'en?
Jeg prøver også at kører diagnosticeringsprogrammet igen.
Avatar billede vejmand Juniormester
18. december 2007 - 21:39 #3
Ja, i med Office-CD'en, derfra må du kunne køre en rep.
Avatar billede rune_b Nybegynder
18. december 2007 - 21:45 #4
Den er igang nu...
Avatar billede rune_b Nybegynder
18. december 2007 - 22:03 #5
Det har desværre ikke ændret noget - selvom rep. var igennem proceduren uden rapporterede fejl...
Avatar billede word-hajen Nybegynder
18. december 2007 - 22:18 #6
Af-installér og re-installér.
Avatar billede rune_b Nybegynder
18. december 2007 - 22:22 #7
er netop gået igang... kan bare ikke lige finde hvor 2007-eren ligger min bruger.dic - den er rar at have med, så jeg ikke skal lære den alle de ord igen...
Avatar billede rune_b Nybegynder
18. december 2007 - 22:26 #8
ved du hvor den ligger, brugerordbogen?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
18. december 2007 - 22:29 #9
Desværre :-(
Avatar billede naviairsuperbruger Nybegynder
19. december 2007 - 13:37 #10
C:\Documents and Settings\"brugernavn"\Application Data\Microsoft\Proof

ellers søger efter "bruger".
Avatar billede rune_b Nybegynder
19. december 2007 - 14:16 #11
har fundet det - men stien var en lidt anden og officepakken havde installeret den engelske version - 'custom' i stedet, derfor drillede det lidt. nu kører en ny version i øvrigt fint.

men ellers tak.
Avatar billede naviairsuperbruger Nybegynder
19. december 2007 - 14:34 #12
Ok.
Avatar billede boserup Nybegynder
28. februar 2008 - 10:00 #13
Jeg har samme problem, og jeg har først repareret word. Det hjalp ikke, så slettede jeg det og installerede det igen. Det har heller ikke hjulpet. Er der nogle, der kan hjælpe?
Avatar billede Skynet Mester
30. september 2008 - 16:10 #14
jeg har fået det samme problem efter jeg installerede sikkerhedsopdateringen til vista, jeg har også prøvet at gen installere word, men det hjælper ikke
Avatar billede Skynet Mester
30. september 2008 - 23:01 #15
Avatar billede Skynet Mester
30. september 2008 - 23:02 #16
fejlen skyldes at man genstarter efter en sikkerheds opdatering med word åbent
Avatar billede naviairsuperbruger Nybegynder
19. august 2010 - 14:48 #17
Lukker
Avatar billede naviairsuperbruger Nybegynder
19. august 2010 - 15:07 #18
Sag er lukket