Avatar billede gate62 Nybegynder
18. december 2007 - 19:28 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

problemer under opstart af pc

når jeg tænder for min pc er det som om den ikke læser bios
der er ingen biblyd, har skiftet batteriet på bundkort. jeg kan være heldig en gang imellem at den læser bios og fortsætter men det er som om den slår både mus og tastatur og skærmbilled fra inden den når ind i windows, håber på noget hjælp fra en ekspert.jeg er næsten helt blank for ideer, har på fornemmelsen at den er stået af.
Avatar billede stefanandersen Nybegynder
18. december 2007 - 19:41 #1
har du prøvet at tjekke ram'ene??
Avatar billede reinelt Nybegynder
18. december 2007 - 19:47 #2
jeg ville prøve ram'ene hver for sig hver der flere
Avatar billede gate62 Nybegynder
18. december 2007 - 19:54 #3
ja jeg har prøvet at skifte dem med andre og byttet rundt på dem , tyder det påen ramfejl.
de gange jeg har fået bios igang og har prøvet at trykke f8 for valgfri start, er det ligemeget hvad jeg vælger, så genstarter den. jeg har prøvet at slå aut. genstart fra for at få en blå fejlkode og der skriver den denne kodehvis det kan hjælpe. STOP 0x00000024 (0x00190203,0x82B30160,0x00000102,0x00000000)
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2007 - 21:31 #4
Det lyder som diskfejl, du bør køre en "chkdsk /r /f" http://www.helgec.dk/chkdsk.html
Avatar billede gate62 Nybegynder
19. december 2007 - 19:30 #5
ja det er det garanteret, da den lukkede for adgang til windows for ikke at beskadige noget kan jeg ikke køre chkdsk på computeren, da den ikke kunne starte op på windows disken . men jeg har lige sat min harddisk i en anden pc og undersøgt den der, resultat følger når jeg har fået den sat tilbage i min egen pc.
Avatar billede gate62 Nybegynder
19. december 2007 - 21:06 #6
det hjalp desværre ikke,øv øv øv
den læser ikke bios, jeg kan slet ikke få gang i den , eller det vil sige at hvis jeg sætter en cd i drevet snurrer den men der er ikke anden reaktion. er der nogen forslag
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2007 - 21:33 #7
HVis den ikke læser BIOS er det jo bundkortet med tilhørende komponenter vi skal concentrere os om hvis du har mere end en ramblok så prøv med med en af gangen, sørg for at de er trykket ordentlig ned i soklen, sørg også for at CPUèn er trykket ordenlig ned
Avatar billede gate62 Nybegynder
19. december 2007 - 21:46 #8
jeg har testet det med ramblokkene og cpu'en er trykket godt ned, men det hjalp desværre ikke,( det skal lige siges at pc'en har kørt upåklagelig i 3 år )
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2007 - 21:54 #9
Det hænger bare ikke sammen det her, den fejlkode du omtaler er beskrevet på http://search.microsoft.com/results.aspx?mkt=en-US&setlang=en-US&q=STOP+0x00000024+ - er du sikker på at din strømforsyning ikke svigter i de ene kredsløb, har du mulighed for at låne en og teste med
Avatar billede gate62 Nybegynder
19. december 2007 - 22:02 #10
det må jeg lige prøve i morgen om jeg kan låne en et sted, jeg er klar til at kravle i seng desværre ,håber du gider guide mig i morgen ,sov godt
Avatar billede gate62 Nybegynder
20. december 2007 - 18:20 #11
så har jeg testet med en anden strømforsyning, men det gav ikke noget resultat, stadig ingen forbindelse til bios
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2007 - 18:05 #12
Har du stadig ikke fået liv i computeren??
Avatar billede gate62 Nybegynder
22. december 2007 - 18:45 #13
nej desværre, den reagerer ikke på noget i opstarten, hverken biblyd eller mus og tastatur, men der er lys i motherboardet og blæseren kører og cd og dvd drev kan køre og harddiskene arbejder også så jeg har på fornemmelsen at det er nyt bundkort, eller måske ny pc da jeg ikke lige kan finde den model bundkort der sidder i nu
Avatar billede gate62 Nybegynder
29. december 2007 - 15:29 #14
jeg har købt  nyt bundkort og nu virker det igen . men tak for hjælpen, er der nogen der vil have point så smid lige et svar
Avatar billede reinelt Nybegynder
29. december 2007 - 19:35 #15
jeg afstår
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2008 - 17:38 #16
Tja! det er op til dig, men ret beset så var jeg vel på sporet med min kommentar 19/12-2007 21:33:17
Avatar billede gate62 Nybegynder
04. januar 2008 - 20:08 #17
helt ok helgec smid et svar og tak for hjælpen, det er rart at kunne spørge nogle eksperter. min pc kører optimalt nu men min geninstallations cd ville ikke acceptere en ny bundkort, af en anden fabrikat, da jeg ikke kunne finde en magen til
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2008 - 20:25 #18
:o)