Avatar billede kicker Nybegynder
18. december 2007 - 16:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke se egen side fra andre pc'er

Hejsa.

Jeg har lige fået sat en apache server op på min pc. Jeg har bare et problem, kan kun se den hvis jeg skriver http://localhost

Jeg kan ikke se den ved at skrive min IP.

Og jeg vil gerne have at andre også kan se den.

Jeg har prøvet at se en masse indlæg igennem, men forstod ikke så meget af det. Jeg har en router fra NETGEAR og en fastip, og styresystem er vista home premium
Avatar billede japping Nybegynder
18. december 2007 - 16:15 #1
du skal have din router til at pege på din PC. Dvs. finde PC'ens IP og taste denne ind i routeren. Siger det dig noget ?
Avatar billede kicker Nybegynder
18. december 2007 - 16:19 #2
Siger mig lidt, men ved bare ikke hvordan jeg skal gøre det.
Avatar billede japping Nybegynder
18. december 2007 - 16:27 #3
Du skal finde ip adressen på dine pc, det kan gøres ved at skrive "ipconfig /all" i dos-prompt. Denne ip-adresse skal du taste ind på din routers hjemmeside. Du kan se i manualen til routeren, hvordan du kommer ind på dennes hjemmeside. Her skal du så ind og stille parametra som NAT,Virtual Server og Address Mapping. Men log ind på routeren og læs lidt på hjælpetekster og manual først. Ofte har producenterne også vejledninger på nettet.
Avatar billede kicker Nybegynder
18. december 2007 - 16:40 #4
Jeg har fundet min pc's IP og hjemmesiden til routeren, men kan ikke finde det jeg skal indstille, heller ikke i manualen. Ved ikke om du kan hjælpe lidt med at se på menuen.

Setup
Basic Settings
Wireless Settings
Content Filtering
Logs
Block Sites
Block Services
Schedule
E-mail
Maintenance
Router Status
Attached Devices
Backup Settings
Set Password
Router Upgrade
Advanced
Wireless Settings
Port Forwarding / Port Triggering
WAN Setup
LAN IP Setup
Dynamic DNS
Static Routes
Remote Management
UPnP
Avatar billede japping Nybegynder
18. december 2007 - 16:45 #5
´Hvad er der under Dynamic DNS ?
Avatar billede kicker Nybegynder
18. december 2007 - 16:50 #6
Avatar billede japping Nybegynder
18. december 2007 - 16:58 #7
Du skal ind under Port forwarding og skrive ip-nummeret på din PC. Af dit link kunne jeg se nummeret på din router, så her har du en vejledning der også fortæller hvad portene anvendes til:

http://kbserver.netgear.com/kb_web_files/n101145.asp
Avatar billede japping Nybegynder
18. december 2007 - 17:00 #8
Jeg kobler fra for i dag, men kigger nok ind i morgen.
Avatar billede japping Nybegynder
18. december 2007 - 17:34 #9
Kan du få det til at virke.
Avatar billede kicker Nybegynder
18. december 2007 - 17:48 #10
Ja, nu har jeg sat min pc's ip på, og nu virker det.
Avatar billede japping Nybegynder
18. december 2007 - 21:05 #11
Tillykke og god formøjelse.