Avatar billede thatorien Nybegynder
18. december 2007 - 12:05 Der er 15 kommentarer

Problem med C5 Light Licenskoder

Har lige installeret en helt ny installation af Microsoft C5 Light 4.0. Efter indlæser selvfølgelig koderne fra den tilsendte licensfil. Men når jeg åbner C5 siger den:

"Fejl i serienummer
Et serienummer indeholder et checkciffer.
Programmets serienummer har ikke et korrekt checkciffer
og vil derfor ikke starte. Checkcifrene er
forskellige for DOS, DOS386, UNIX, og ORACLE"

Jeg har prøvet at slize c5w32.exe og c5w32c.exe med serienummeret. Men jeg har jo kun 8 cifre i mit serienummer, jeg skal vel slize med ialt 15 cifre? Hvor er de sidste cifre, og hvorfor dælen kan c5's eget "indlæs koder-prgram" ikke finde ud af det selv?
Avatar billede blacks Mester
18. december 2007 - 12:08 #1
Frem til og med version 4.0 skal der altid slizes licenkode ind i kernen. Det er de 8 cifre, som fremgår af dit kodebrev. Fra Dynamics 2008 er der kun kodebrevet, og der kan man ikke slize længere.
Avatar billede thatorien Nybegynder
18. december 2007 - 12:12 #2
Ja, men er det kun et 8 cifre? Altså:
slize -c c5w32.exe -s 01234567
slize -c c5w32c.exe -s 01234567
Kan sgu ikke få det til at virke.
Avatar billede blacks Mester
18. december 2007 - 12:37 #3
Og du står i der korrekte bibliotek? Kan du se at den blinker??
Avatar billede thatorien Nybegynder
18. december 2007 - 12:40 #4
Kan ikke se noget der blinker. Men er i rette bib. og "ændret-datoerne" for c5w32.exe og c5w32c.exe bliver ændret fint nok.
Avatar billede blacks Mester
18. december 2007 - 12:50 #5
Føj og du er sikker på at det tilsendt kodebrev er til version 4.0? Du kunne godt åbne C5 da der ingen koder var indlagt?
Avatar billede thatorien Nybegynder
18. december 2007 - 12:56 #6
Går da ud fra det er det rigtige kodebrev, fik det fra c5webforum.dk. Og ja, kunne godt åbne c5 uden koder.
Er det de forkerte koder jeg har fået, og hvis ja... Hvor pokker får jeg fat i de rigtige?
Avatar billede up2nogood Nybegynder
18. december 2007 - 13:07 #7
med slize -c c5w32.exe og slize -c c5w32c.exe skal -s ikke kun være de 8 cifre.
Du skal derimod have HELE serienummeret det betyder de første 8 cifre, plus de efterfølgende bogstaver/tal.

Hvis du lige har fået koderne, er du så sikker på det er til C5 4.0 og ikke C5 2008?
Avatar billede thatorien Nybegynder
18. december 2007 - 13:16 #8
Mht. slize. Det mente jeg jo også. Men der står kun 8 cifre i kodebrevet. Kan sku' godt tænkes det er til C5 2008.
Jeg har jo fået kodebrevet ved at registrer på c5webforum.dk. Brude de ikke kunne se versionen ud fra serienummeret, som jeg har indtastet derinde?
Ringer jeg så til microsoft eller nærmeste c5-partner?
Avatar billede blacks Mester
18. december 2007 - 13:20 #9
Du ringer til den C5 partner som du er tilknyttet.
Avatar billede thatorien Nybegynder
18. december 2007 - 13:26 #10
Okay, har lige kigget lidt i min kodefil. Der står Code file for Navision C5.
I en alm. c5 light står der, så vidt jeg ved, Code file for Microsoft C5 :S
Avatar billede up2nogood Nybegynder
18. december 2007 - 13:40 #11
Hvis du har din kodefil, så kan du vel indlæse via c5koder.exe? (det program kan ikke finde ud af det, hvis stien til kodefilen er for lang).
I kodefilen har du også en linie der starter med "O012:". De tal der kommer derefter er resten af serienummeret...
Der står også Navision C5 i en 4.0 kodefil, så den burde være god nok.
Avatar billede thatorien Nybegynder
20. december 2007 - 15:22 #12
Det med at skrive o012-tallene ind efter serienummeret har jeg prøvet, det funker ikke.
Avatar billede flizzy43 Nybegynder
14. januar 2008 - 21:07 #13
Hvor ligger kodefilen når du indlæser via C5koder.exe?? Du kunne evt. forsøge at lægge den på C - kunne tænke mig at du har gemt filen på skrivebordet... og hvilken windows kører du - hvis det er vista - er der rettighedsproblemer under programmer...
Avatar billede thatorien Nybegynder
24. januar 2008 - 14:44 #14
Koderne var til C5 2008... smid et svar en eller anden.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
01. marts 2008 - 14:11 #15
Den licensfil du har, var den til C5 3.0?`

For C5 4.0 kræver ny licensfil pga. ny kerne som den køre på...