Avatar billede tvbrandt Nybegynder
17. december 2007 - 22:23 Der er 7 kommentarer

Flash video redirect til URL

Jeg har importeret en .mov i Flash CS3 med action script 3.0. Den får jeg til at afspille fint på mit website. Mit problem er at jeg gerne vil have den til at redirecte til en URL (HTML side) i samme vindue.

Kan man lave det i 100% flash? Og hvordan?

Jeg har prøvet med META tags og det giver en dårlig ujævn overgang samtidig med at den klikker når den finder den nye URL frem. Derfor vil jeg gerne se om det kan bliver bedre i Flash.
Avatar billede gurly Praktikant
17. december 2007 - 22:52 #1
jeg ved det ikke, men jeg ved at du kan få wmp til det
http://www.aelling.lir.dk/public/eksemplar/popup/urlflip.htm
klikket vil du aldrig kunne undgå, og da den nye side jo skal loades vil det vel altid give ujævn overgang.

jeg ved ikke meget om flash, men ved da at man vist kan få flashen til at kalde på / styre et script der ligger ude på selve siden, og dette script kan så kalde på en ny side
Avatar billede tvbrandt Nybegynder
20. december 2007 - 12:04 #2
Jeg er ret sikker på at man kan undgå klikket på dne ene eller anden måde. Jeg vil se om ikke jeg kan finde et site hvorpå det er lykkedes for dem.
Avatar billede gurly Praktikant
21. december 2007 - 19:17 #3
det kan ikke lade sig gøre at loade nye filer i en side, eller reloade frame/iframe eller redirecte uden at det giver et klik.
så må det været lavet uden redirect
Avatar billede gurly Praktikant
30. december 2007 - 01:11 #4
men den side fandt du så ikke c",)
Avatar billede tvbrandt Nybegynder
21. januar 2008 - 17:24 #5
nej jeg fandt den ikke. Men jeg har efter lang tids søgen nu fundet frem til at det rent faktisk godt kan lade sig gøre. Man skal benytte et <div>, men det er noget indviklet. Det der skal ske er at flashen kommer til at ligge som et lag henover HTML'en og så forsvinder flashen når den er kørt færdig. Problemet er at det ikke virker i alle browsere. Så resultatet er at jeg må leve med det irriterende klik. Tak for hjælpen ellers.
Avatar billede tvbrandt Nybegynder
24. januar 2008 - 21:23 #6
Hej igen
Nu har jeg så fundet nogen der har gjort det: http://comon.dk/

Jeg ved ikke hvor længe deres kampagne kører, men her ligger et Flash lag uden på HTML'en. Og det forsvinder automatisk efter et stykke tid.
Avatar billede gurly Praktikant
24. januar 2008 - 22:41 #7
ja men det har jo så heller intet med en redirect at gøre  c",)