Avatar billede didder Nybegynder
17. december 2007 - 21:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Rebooter når jeg starter World of Warcraft

Hej Experter :)

Når jeg starter World of Warcraft er min computer begyndt at reboote. Så kan man lave en recover af WoW, som nogle gange gør at jeg kan komme ind i spillet. Men hvis jeg så går ud af det eller Alt+tab ud og ind i det, genstarter computeren. Det er kun i World of Warcraft at den rebooter. Og det burde ikke være fordi den bliver for varm for at prøve at pille siden af den. Det er et problem der lige pludselig er kommet, formentlig efter en disk defragmentering, men ved det ikke. Har prøvet atlave en system gendannelse fra den 9. december, uden held.

I den blå skærm der kommer skriver den:

IRQL_not_less_or_equal

så en masse tekst

Stop: 0x0000000A (0x00000016, 0x00000016, 0x00000000, 0x80502392)
Avatar billede pidgeot Nybegynder
17. december 2007 - 21:59 #1
STOP 0x0A skyldes typisk driverproblemer (men kan også indikere problemer med selve hardwaren). Et godt startsted er at opdatere alle dine drivere, specielt dem til dit grafikkort. Kører du allerede med den nyeste udgave, så prøv evt. en ældre version.

Hvis der angives et filnavn på den blå skærm kan du bruge dette til bedre at afgøre hvor problemet ligger.
Avatar billede didder Nybegynder
17. december 2007 - 22:09 #2
okay :0 .. Min computer er ret ny. fik den i starten af november, og der hentede jeg den nyeste driver.

Fik endnu en Stop: 0x0...A , identisk med den anden jeg fik før udover at den sidste var 0x804FA11E

og lige en rettelse, kunne ikk læse mine egne kragetæer.

Stop beskeden hed: Stop: 0x0000000A (0x00000016, 0x0000001C, 0x00000000, 0x80502392)
og ikke            Stop: 0x0000000A (0x00000016, 0x00000016, 0x00000000, 0x80502392)
og den sidste hed: Stop: 0x0000000A (0x00000016, 0x0000001C, 0x00000000, 0x804FA11E)

Lige nu prøver jeg at teste om det kan være ram'ne
Avatar billede pidgeot Nybegynder
17. december 2007 - 22:35 #3
Der er ikke noget videre unormalt i at et par af de "ekstra" værdier kan variere en smule.

Da forskellen på den sidste adresse (der angiver hvor i hukommelsen den "fejlagtige" instruktion lå) ikke ændrer sig meget fra gang til gang, er der god sandsynlighed for det er én specifik driver. Da du åbenbart ikke får nogle filnavne på STOP-skærmen, kan vi evt. prøve at analysere fejlen med Microsoft's debug-værktøjer i håb om at kunne få et specifikt filnavn (og dermed driver) ad den vej - men da det er en lille smule kompliceret er det bedre du starter med at opdatere driverne.

I øvrigt kan du ikke nødvendigvis regne med at der ikke er kommet nye drivere siden november, så check hellere hvis du ikke har gjort det. :)
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
17. december 2007 - 23:00 #4
kig eventuelt i loggen under kontrolpanel \ administration óm den har logget fejlen ?
der kan man typisk se om det er en service elelr et specifik prog der fejlede. det enested u skal vide hvad tid det var.
Avatar billede didder Nybegynder
17. december 2007 - 23:22 #5
Så har jeg prøvet at installere ny grafikkort driver og ny chipset driver uden held.

Jeg kiggede i loggen som Doctor6000 foreslog, og der kom 3 DCOM og 1 Service Control Manager fejl inden for 1 sec. DCOM fejlen er den samme. Der står:

De indstillinger for tilladelser, der er standard for maskinen, giver ikke Lokal Aktivering-tilladelse til COM Server-programmet med CLSID
{BC866CF2-5486-41F7-B46B-9AA49CF3EBB1}
for brugeren NT AUTHORITY\LOKAL TJENESTE SID (S-1-5-19).  Denne sikkerhedsindstilling kan redigeres med administrationsværktøjet Komponenttjenester.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

I Service Control Manager fejlen stod der bare: Tjenesten ATK Keyboard Service afsluttede uventet. Dette er sket 1 gang(e).

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Håber det måske kunne hjælpe lidt.
Avatar billede didder Nybegynder
17. december 2007 - 23:27 #6
Prøvede lige at fremprovokere fejlen igen og nu var der selfølgelig ingen fejl i loggen :( TYPISK !

Men den der DCOM fejl er fremkommet en del gange kan jeg se i loggen, men jeg ved ikke om det er nogen alvorlig fejl, evt en fejl der burde fremkalde reboot. Det mærkelige er at det kun er i World of Warcraft jeg har det problem. Går jeg ind i et andet spil er der ingen problemer.
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
17. december 2007 - 23:32 #7
hmmm kan du ikke se yderlige hvad DCOM fejl betyder. Serve ciontro maneger har jeg set fejle sommetider umotiveret, men plejer ikk at få maskinen til at crashe på den måde
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
17. december 2007 - 23:37 #8
shit der kom tasterne ud af trit... sevice control manager.
http://support.microsoft.com/kb/298095
ATK Keyboard Service..... har du multimedia keyboard eller er det en bærbar du sidder med..... hvis du ikke har følgende så er det muligt du har noget snavs på maskinen
Avatar billede didder Nybegynder
17. december 2007 - 23:44 #9
Har et Microsoft Digital Media Keyboard, så det er nok det der fejler fordi den pludselig rebooter?

Har overvejet bare at formatere skidtet, da jeg alligevel ikke har noget særligt på den. Men ved ikke om det vil hjælpe på problemet.
Avatar billede didder Nybegynder
17. december 2007 - 23:47 #10
Men det er ikke altid den rebooter når jeg går ind i WoW. F.eks. da jeg havde installeret ny chipset driver, der kunne jeg godt komme ind i wow og så tabbe ind og ud 2 gange og så crashede den. Har også prøvet at kunne komme ind i det og så gik jeg ud af det for så at gå ind i det igen hvorefter den crashede.
Avatar billede didder Nybegynder
12. august 2008 - 20:16 #11
Rammene var defekte. Fik et sæt nye ram og problemet blev løst