Avatar billede spunkyen Nybegynder
17. december 2007 - 21:06 Der er 8 kommentarer

Optiarc DVD RW AD-5540A 2.62 drivers

Min brænder brænder meget langsomt(omrking 4x speed). Nogle der kan hjælpe med at få boostet den lidt ? Jeg har ikke kunne finde nogle drivers til den.

Mvh Spunkyen
Avatar billede spunkyen Nybegynder
17. december 2007 - 21:06 #1
Kører xp sp2
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. december 2007 - 22:01 #2
Sikker på at din brænder er kompatibel med medierne du brænder på?
Hvad type brugeer du når hat problemet? - eller +?
Endelig hvad hastighed understøtter medierne du brænder på?

HUSK desuden at DVDRW skiver er 4x hastighed.
Avatar billede spunkyen Nybegynder
17. december 2007 - 22:15 #3
Det er DVD-R jeg bruger. når man bare brænder ned en enkelt gang og sørger for at dvd'en bliver "lukket". så er det ikke dvdrw vel ?
Avatar billede spunkyen Nybegynder
17. december 2007 - 22:16 #4
Medierne er 16x certified
Avatar billede garfieldzx Nybegynder
19. december 2007 - 06:00 #5
husket at sætte dit brændeprogram til at brænde med højere hastighed?
Avatar billede spunkyen Nybegynder
19. december 2007 - 18:50 #6
Ja det har jeg. den når op på 8.2x. men det tager en krig at komme derop. dvs at når den når 8.2x er den færdig med at brænde
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. december 2007 - 19:48 #7
Til info:
http://www.sonynec-optiarc.de/en/exhibits/slim-line-drives/ad-5540a.html

Transfer Rate write:
DVD-R: 8x max. DVD +R: 8x max. DVD-RW: 6x max. DVD +RW: 8x max. DVD-R DL: 4x max. DVD +R9: 4x max. CD-R: 24x max. CD-RW: 24x max.

Du er ikke blevet lovet at den vil brænde med 8x :)

Desuden må du være lidt mere præcis:
Sikker på at din brænder er kompatibel med medierne du brænder på? (producent + mærke)
Hvad type bruger du når hat problemet? - eller +?

"når man bare brænder ned en enkelt gang og sørger for at dvd'en bliver "lukket". så er det ikke dvdrw vel ?"
Det må du tjekke efter på DVD´en for at finde ud af. Der står om det er en RW eller ej.
Avatar billede spunkyen Nybegynder
19. december 2007 - 20:03 #8
Det er verbatim, 4,7gb, 120min, dvd recordable og 16x certified.

jeg er ikke sikker på den er kompatibel med de medier.