Avatar billede rosengaardmike Nybegynder
17. december 2007 - 18:03 Der er 10 kommentarer

Windows stifinder

Hi

Mon der er nogen der kan fortælle mig hvad Jeg skal gøre med et temmeligt nyt problem Jeg ikke har set før.

En dag hvor Jeg sad og hentede noget ned fra internet, kom der pludselig en menu frem i form af et lille windue hvor der stod "windows stifinder er ude af funktion - windows søger efter en løsning på problemet"  men den finder aldrig nogen løsning - Jeg kan ikke finde ud af om det er en dårlig spøg i form af en virus, eller den har mistet en fil eller lignende - hver eneste gang Jeg fra nu af, tænder for computeren, kommer det lille windue frem igen med samme dumme meddelelse, og Jeg kan ikke få lov at gå videre - kan jeg finde en fil på nettet, skal Jeg gå til en specialist, eller skal Jeg geninstallere windows - Jeg har windows Vista - Jeg kan tilsyneladende godt få lov at komme på nettet uden problemer..

M.v.h. Michael
17. december 2007 - 20:22 #1
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/threat_analytics/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)
Avatar billede sascha Nybegynder
18. december 2007 - 09:15 #3
Har du Nero 8 installeret ?
Avatar billede rosengaardmike Nybegynder
18. december 2007 - 16:22 #4
Hi - tusind tak for den hurtige respons - lige en ting, - kunne det oversættes til Dansk :-) ha ha - Jeg er ikke spor inde i computerverdnen så smart er Jeg vist ikke endnu - er denne HiJack èn som går ind og fjerner virus, spyware, og lign. eller er det et værktøj som genopretter nogen ødelagte filer som mangler eller hvad .... og hvad er mine tidligere spm ??

venligst - Michael
Avatar billede rosengaardmike Nybegynder
18. december 2007 - 16:23 #5
og forresten - nej Jeg har ikke noget brænde-program installeret Sasche - men tak
18. december 2007 - 22:15 #6
HiJackThis log FILEN som den opretter skal du lægge/copy her i tråden; derefter vil jeg fortælle dig den evt. videre procedure. DU skal _ikke_ forsøge at 'fixe' noget selv den vej...
18. december 2007 - 22:18 #7
... det er go' latin (hovsa det var vist ikke dansk *S*) at pænt vende tilbage til de svar/kommentarer som andre har lagt i de spørgsmål som du har lagt. Også selvom evt. svar/kommentar ikke kunne bruges ...

Ellers bliver det opfattet som spild af tid hos 'os' at skrive til dig...

Læs og forstå -> http://expfaq.dk/
Avatar billede rosengaardmike Nybegynder
19. december 2007 - 18:02 #8
OK - det tog så lige et stykke tid, før Jeg fandt ud af hvad dit sidste svar gik ud på, Jeg har ikke svaret igen på "kommentar" som nogle andre har givet mig i tidens løb - har Jeg ret!! - det er såmænd ikke fordi at Jeg har i sinde at ignorerer dem eller snyde nogen for point, men Jeg var ikke klar over at "man" plejer at refererer tilbage som "god latin" (vi bruger masser af latin i vores sprog, så det er vel ok)men som Jeg vist nok tilføjede: så er Jeg ikke med på "tråden" i denne her verden, min tid ved computeren er vel 1:100 eller noget i den retning - men Jeg håber dog alligevel at det måtte være mig tilladt benytte mig af "Jeres tid" for at få nogle ting bragt på plads, som Jeg ikke selv umiddelbart er i stand til at løse selv - men muligvis har Jeg ikke forstået meningen med dette her medie korrekt, i så fald vil Jeg så trække mit spørgsmål tilbage og undskylde mange gange hvis Jeg har opført mig dårligt - skulle Du alligevel have lyst til at besvare mit spørgsmål, skal Du såmænd nok få pointene med det samme, men Du må først frembringe et felt hvori, Jeg kan sætte et evt. flueben i med accepter svar, dette figurerer ikke lige i øjeblikket..

venligst Michael
19. december 2007 - 23:04 #9
... hvis vi skal fortsætte tråden her skal jeg se/læse omtalte Log tekst...
Avatar billede rosengaardmike Nybegynder
21. december 2007 - 02:38 #10
Jeg opgiver - helt i orden, kun computersprog - det er lidt imponerende at "I" ikke kan fortsætte det daglige Dansk/latinske sprog som bruges i hverdagen - og som nok måske er årsagen til at "VI" andre ikke kan give point til "nørder" (undskyld - lidt)
men hvad med lidt "kultur" - husk vi er ikke robotter, men mennesker...

Venligst - Mike