Avatar billede pakster Nybegynder
17. december 2007 - 16:26 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

fil association via registreringsdatabasen

Jeg vil gerne have .tif filer til at åbne med et andet program.
Det skal gøres på en masse computere, så jeg vil derfor gerne gøre det via registreringsdatabasen.

En der kan hjælpe med hvad der skal ændres.
Avatar billede bravoosca Nybegynder
19. december 2007 - 09:44 #1
Åben Regedit

Gå ned til følgende linie : HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Explore/FileExts/.tif

Opret en mappe med navnet 'OpenWithList', hvis den ikke findes i forvejen!
Inde under mappen oprettes nu en "String Value" med fortløbende bogstav.
eks. hvis mappen er tom, skal "String Value" hedde 'a', værdien af 'a' er exe-filens navn.

Opret herefter en "String Value" med navnet 'MRUList' og her skal værdien være 'a' hvis den første du oprettede hedder 'a'.

Se evt. HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Explore/FileExts/.txt , her kan du se hvad der er gjort, og så lave det på samme måde.

Du skal dog være opmærksom på at nogle programmer under installationen, har fået at vide at de ALTID skal åben en bestem type fil. Det vil sige, at lige meget hvad du ændre, så ændre programmet det bare til bage igen.. Hvis du kommer ud for dette, så kan du finde i programmet den opsætning, som sige dette og fjrene "X" i det.

Håber det hjælper.
Avatar billede pakster Nybegynder
19. december 2007 - 11:48 #2
Det gjorde det desværre ikke. den ændre det stadig automatisk tilbage til ms fax og image viewer. Altså den laver automatisk MRU listen om når jeg dobbeltklikker på .tif filen.
Og er MRU listen ikke den menu der når man højreklikker på en fil viser hvilket program der er øverst men ikke hvilket program der automatisk åbner selve filen?
Avatar billede bravoosca Nybegynder
19. december 2007 - 12:59 #3
Jo det er rigtig, men mener nu også at den kan bruges til at sige hvilket program der skal bruges først.

men prøv lige dette istedet for:

---------------------------------
HKEY_CLASSES_ROOT\TIFImage.Document\shell\open\command

Ændre værdien til: DitProgram.exe %1

---------------------------------

Se evt dette som eks:
---------------------------------
HKEY_CLASSES_ROOT\txtfile\shell\open\command
---------------------------------
Avatar billede pakster Nybegynder
19. december 2007 - 13:50 #4
yes, jeg fandt ud af det. Efter jeg var gået kold i det fandt jeg et program der tog et snapshot af registreringsdatabasen før og efter jeg havde ændret associationen.
Og der fandt jeg netop ud af det du beskriver. Tak for hjælpen, det satte mig i den rigtige retning.
Avatar billede pakster Nybegynder
19. december 2007 - 13:50 #5
yes, jeg fandt ud af det. Efter jeg var gået kold i det fandt jeg et program der tog et snapshot af registreringsdatabasen før og efter jeg havde ændret associationen.
Og der fandt jeg netop ud af det du beskriver. Tak for hjælpen, det satte mig i den rigtige retning.