Avatar billede pedersand Nybegynder
16. december 2007 - 13:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Til og fra standby kun med remote

Hej,

Jeg har et media center som jeg slukker og tænder med en remote - altså til og fra standby S3.
Dette virker egentlig fint nok, men problemet er jeg også har tilsluttet tastatur og mus. Hvis man så kommer til at bevæge musen vågner computeren fra standby, hvilket ikke er hensigten.

Er der nogen måde at slå dette fra sådan at det KUN er muligt at tænde/slukke computeren med remoten (det er er en MCE remote)?
Avatar billede pedersand Nybegynder
17. december 2007 - 11:10 #1
En løsning er fundet
Avatar billede kfz Nybegynder
17. december 2007 - 15:09 #2
så er der 2 ting du skal gøre.

1: læg et svar selv og accepter det.
2: læg løsningen på problemet, så andre med samme problem, ikke skal oprette et nyt spørgsmål.
Avatar billede pedersand Nybegynder
17. december 2007 - 22:08 #3
Vil jeg så gøre :)

Det er muligt at vælge hvilken hardware som kan vække en computer fra standby i enhedshåndteringen. Vælge mus(eller hvad det måtte være), højreklikke og vælge Egenskaber, vælge fanen Strømstyring, og fjerne flueben fra "Tillad at denne enhed vækker computeren".