Avatar billede dotcom1 Nybegynder
15. december 2007 - 18:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Tilføj logo til banner

Hej.

Jeg har et banner, hvor jeg skal have tiløjet et logo samt evt. noget tekst. Når jeg klipper logoet - en globus - ud og sætter det på banneret, kommer det en lille hvis kant rundt om. Hvordan undgås dette?
Jeg er ikke ekspert i Photoshop, så jeg kan ikke få det til at blive pænt. Se grafikken her: http://www.komfrisk.dk/logo.html

Kan nogen hjælpe med denne opgave?

Mvh.
Avatar billede minus Nybegynder
15. december 2007 - 19:52 #1
Hm, prøv at sætte blending mode til Darken. Det skulle gerne fjerne den hvide kant :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. december 2007 - 20:19 #2
Den hvide kant opstår når du gemmer grafik som transperent gif og ikke sætter en baggrundsfarve. I disse tilfælde vælger programmet som standard at tone ud mod hvid, hvilket giver den hvide skygge omkring grafikken.

Løsningen er at få fat i klodeknappen og gemme den som transperent gif med blå baggrundsfarve, så har du ingen hvid ring.

Hvis du har sat komponenterne sammen fra færdige komponenter, er opgaven lidt sværre, men ikke umulig, så skal globerne en tur i photoshop og redigeres
Avatar billede piakj Nybegynder
17. december 2007 - 11:03 #3
De ovenstående svar kan måske bruges, kan de ikke af en eller anden grund kan du markere globusen og select, vælger du alt, derefter modify, og går 1 eller 2 pixels ind i contract, stadig i select. Tilsidst vælger du inverse, derefter klikker du på delete, og så...  er kanten væk...
Avatar billede frichke Nybegynder
06. januar 2008 - 10:55 #4
I forlængelse af det "piakj" skrev:
Inden du trykker delete kan du evt. give din selection en lille gang "feather" til at bløde den hakekde kan lidt op. Feather funktionen finder du under menuen "Select/Marker".

Kig ind senere. Så ligger der et par forslag fra mig.
Avatar billede Kengun Praktikant
06. januar 2008 - 12:56 #5
En lille "glow" giver også en nice effect synes jeg :) --> www.kengun.com/eksperten
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
07. januar 2008 - 15:02 #6
>> Kengun: Det er virkelig flot. Det overstiger langt mine egne forsøg. "Sælger" du det for 200 points? I så fald, kan du gøre kloden en anelse mindre, f.eks. 60 px høj, men med samme effekt? (- kloden må kun max. fylde de øverste 78 px på banneret, da en menu fylder den nederste del. Hvis den så er 60, så er der pænt luft omkring den.) Vil du også skrive firmanavnet i ét ord (min fejl)?
Avatar billede Kengun Praktikant
07. januar 2008 - 16:22 #7
Nu har jeg lavet om på det. Kan du bruge det? Ja de 200 points er da helt ok. Jeg tager væk mit lille klistermærke når pointserne er overføret. Hvis du smider en lille email til mig (klik mit nick for kontagt information) så kan jeg også smide en Photoshop fil med det hele til dig.
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
08. januar 2008 - 09:38 #8
Det ser super ud. Mange tak for din hjælp. :)
Avatar billede Kengun Praktikant
08. januar 2008 - 16:40 #9
Tusen tak for points :). Jeg har lagt opp banneret uden mit klistermærke. Jeg hat også sendt det hele som .psd til din email.