Avatar billede tinem Novice
15. december 2007 - 12:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Dropdown menu til default når siden bliver reloaded - Google Map

Jeg har lavet denne testside http://www.tinemuller.dk/googlemap/newcontrol/tinetest/at_biblio.html og når man så vælger noget andet fra dropdown menuen og bagefter reloader siden, så vises det sidste valg i dropdown menuen og jeg ville gerne have at det viser det samme som default, altså f.eks. "Select a location" istedet for "JYLLAND - Hovedbiblioteker" osv. osv. Kan dette lade sig gøre og hvis ja, hvordan?
Avatar billede esben85 Nybegynder
28. december 2007 - 01:07 #1
Hvis jeg forstår dig ret, så kan det nok løses ved at give tvinge "selectedIndex" til at være 0, når siden indlæses.

giv din drop down et id, eks. locations,
<select id="locations" onchange="handleSelected(this)">
...
og når siden loades, sættes selectedIndex til 0,

<body onunload="GUnload()" onload="document.getElementById('locations').selectedIndex = 0">

Så bliver drop down menuen i hvert fald sat default, ved så ikke, om det bliver registreret af onchange-eventen, da jeg ikke lige kan teste det med dine data.
Avatar billede tinem Novice
18. marts 2008 - 17:16 #2
Løste problemet på en anden måde og siden kan ses her  http://www.tinemuller.dk/alle_folkebiblioteker/dropdownmenu/PVII/