Avatar billede jeppe75 Nybegynder
13. juni 2001 - 00:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

PhotoSmart C315 digikamera + HP P1000 printer

Hejsa derude

Vi er en børnehave der skal bruge et digikamera + en printer til at printe billeder ud med. Vi har 5000 kr. På pricerunner så jeg PhotoSmart C315 digikamera + HP P1000 printer til 4500-5000 kr. er der nogle der har forstand på dette hardware. Det smarte er at man kan tage memory card\'et ud og sætte direkte i printeren. Er denne funtion brugervenlige (pædagogsikret *S*) og praktisk. Er kameraet fin til sin pris etc. Jeg vil købe det bedste til prisen og aner ikke en sk*d om digikameraer + printere så..
er jo generelt skeptisk overfor pakke tilbud, men måske der er nogle der har efaring med denne?

Er det de der standard flash card man putter i?

på forhånd tak

jeppe laursen
Avatar billede moroax Nybegynder
13. juni 2001 - 01:27 #1
Hehehe...
for et par uger siden vandte vi faktisk et PhotoSmart 315 i en Konkurrence (miss net t-shirt)
hehe...
og JA, vi er udemærket tilfreds med kvalliteten af de billeder det tager pæne, rene, tydelige, og du kan selv vælge hvor gode de skal være,
på det 8mb flashCard der sidder i som standart kan man vælge 80/20/10 billeder - og vi bruger den mellemste som er 1600 x 1200 px og er kniv skarpe,

og ja, det ER standart FlashCard der proppes i,
> og mig bekendt koster kameraet 4.000,- alene,
så 500,- - 1.000,- for printeren ER vist også ret billigt,
og HP ER jo ret kendt for deres rigtig gode printere !!!...

(og der ER jo MEGET tit fordele ved at købe ting i samme mærke som f.eks. TV/VIDEO osv.)

Sååå...
Herfra - God fornøjelse
kig her:
http://www.find1ven.dk/mickey003.jpg
Avatar billede jeppe75 Nybegynder
13. juni 2001 - 01:31 #2
hej tak for svaret men jeg må lige spørge igen om det er nemt at putte flashcardet over i printeren og printe ud?

tak
Avatar billede moroax Nybegynder
13. juni 2001 - 02:05 #3
Nu kender jeg ikke lige den printer, men som sagt ALT godt om HP-Printere,

- men hvis der står i tilbudet at det er sådan det funger, jamen så sidder FlashCard\'et jo HELT sikkert på samme måde som det gør i kameraet,
og DET er nemt - MEGET nemt,
der er en lille pil på kortet, og den skal bare ind-ad, og når det bliver trykket i bund kommer der en lille tap ud som skal ligges ned over FlashCardet

SIMPELT !....
Avatar billede moroax Nybegynder
13. juni 2001 - 02:05 #4
(Så du billedet ???...)
Avatar billede moroax Nybegynder
13. juni 2001 - 02:20 #5
VIGTIGT >>
Nu skal du høre, hvis det er en PhotoSmart 1000 printer som var med i det tilbud du havde fået er det faktisk ENDNU smartere end vi begge regnede med,
for du skal IKKE hive FlashCard\'et ud af kameraet og over i printeren !!!...
- Kan du huske jeg skrev at der tit var fordele ved at købe ting i samme mærke ???...
- Jeg havde mere ret end jeg regnede med,
for jeg vidste at der var infrarødt i mit kamera,
og det er der faktisk også i den printer,
så det eneste du/i skal gøre er sætte kameraet hen foran printeren tænde for begge dele, vælge hvilke billeder den skal printe ud,

og VUPTI, resten er magi !!!...

se om printeren her:
http://www.hp-hjemme.dk/prod_detail.php3?prodnum=C6723A
Avatar billede msmows Nybegynder
13. juni 2001 - 12:58 #6
Bl.a. Fona har et fint tilbud.
Avatar billede moroax Nybegynder
14. juni 2001 - 01:13 #7
>> Et dette spørgsmål ikke klar til lukning ???..

Eller har du flere spørgsmål ???..

- MoRoax
Avatar billede gylden Nybegynder
14. juni 2001 - 15:56 #8
En lille feature på printeren er at du kan trykke på save på printeren og så kommer et dailog billede frem på computeren, så det sværeste er nok at huske hvor man har gemt billederne, og udskrift kvaliteten er kanon god.

Jeg vil ikke anbefale at bruge den infrarøde forbindelse, det er for tidskrævende og for dyrt i batteri, men sæt kortet i printeren og gør som ovenstående, så tager uploaden ca. 4 min. i højeste opløsning.

Avatar billede moroax Nybegynder
14. juni 2001 - 22:59 #9
Hvorfor lukker han ikke spørgsmålet ???...

Hvis du er ny og ikke er klar over hvordan man lukker sit spørgsmål så skal du vælge den som du syntes har givet det bedste svar, og trykke på accepter
;-)
Avatar billede moroax Nybegynder
14. juni 2001 - 23:02 #10
>> AArgh....
Undskyld....
Damm it, så ikke den VAR lukket, man plejer at få mail om at spørgsmålet er lukket, og det har jeg nemlig ikke fået,
jeg har kun fået en hvor der stod at \"gylden\" havde kommenteret det !!!...

SORRY, - og tak skal du have ;-)
- og held og lykke med udstyret.....

- MoRoax