Avatar billede motyl Nybegynder
14. december 2007 - 16:13 Der er 5 kommentarer

PHP og APACHE (xampp)

Hej Eksperter.

Jeg har lige installeret Xampp på min XP Home, med henblik på at kode i PHP. Jeg har downloadet xampp fra følgende destination: http://www.apachefriends.org/en/xampp-windows.html#641

Problemet er, at jeg ikke kan få mine PHP-filer til at virke. jeg får følgende meddelelse:
Object not found!
The requested URL was not found on this server. If you entered the URL manually please check your spelling and try again.

If you think this is a server error, please contact the webmaster.

Error 404
localhost
Apache/2.2.6 (Win32) DAV/2 mod_ssl/2.2.6 OpenSSL/0.9.8e mod_autoindex_color PHP/5.2.4

Hvad kan problemet være?
Kan man ellers installere IIS 6.0 på en XP Home Edition?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. december 2007 - 20:12 #1
Hvor lægger du dine filer, og hvad skriver du i URL-en?
Avatar billede motyl Nybegynder
14. december 2007 - 22:13 #2
Jeg har endelig fundet problemet -jeg havde døbt php-filen forkert :( så simpelt var det. Jeg har dog et andet problem. Det ser ud til at PHP 5.2.4 fortolker php-koden anderledes end PHP 4.x.x, som jeg kørte med tidligere. Når jeg sender variabler via. URL'en, så kommer de ikke med over. Dvs. at jeg kan altså ikke printe dem ud i de PHP-fil jeg printer oplysningerne ud i. Hvad kan årsagen til dette så være? Er der noget jeg bør slå til eller fra i henholdsvis explorer (7.0) eller i PHP-ini?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. december 2007 - 22:22 #3
De kommer over

  script.php?id=17

så vil

  print $_GET['id'];

udskrive 17.
Avatar billede motyl Nybegynder
14. december 2007 - 22:34 #4
Det vil jeg give dig ret i, men det sker bare ikke i mit tilfælde. Er der et sted hvor GET-metoden evt kunne være kan enables eller disables?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. december 2007 - 22:34 #5
Nej. Men hvis du bare bruger $id, så virker det nok ikke umiddelbart. Det er en programmeringsskik, der har været frarådet i mange år.