Avatar billede fjorbak Seniormester
14. december 2007 - 15:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hvordan fjernes vista

Hej gutter

Jeg har en bærbar Medion pc hvor der er installeret Vista på, jeg vil have win XP på den men kan ikke få lov, nogen der har en god ide

Jan
Avatar billede mcwearq Nybegynder
14. december 2007 - 16:50 #1
Du kan ganske givet ikke erstatte Vista med XP og bibeholde dine indstillinger mv. Selv har jeg lige lavet en installation med Vista, og for at undgå at den gamle XP-installation blev liggende som "fyld", brugte jeg XP- installationsdisken til at reformatere C:\
Det kan du med andre ord også gøre hvis du vil tilbage til XP. Boote op fra XP installationsdisken, reformatere C:\ og derefter installere XP på en "ren" partition.
14. december 2007 - 18:32 #2
"...kan ikke få lov..." - hvad mener du her ?

... bare lige ud af 'landevejen' ->
http://www.eksperten.dk/artikler/1104

Altså INGEN FORM FOR INTERNETFORBINDELSE undervejs ...
Avatar billede hcma Novice
14. december 2007 - 19:41 #3
eller også kan du vælge at have begge systemer på laptoppen.
http://www.hcma.dk/tips111to120.htm#no119  (Nr. 119)
Avatar billede fjorbak Seniormester
16. december 2007 - 16:46 #4
Jeg vender tilbage senere, men tak for vejledningerne

Jan
Avatar billede fjorbak Seniormester
28. december 2007 - 13:56 #5
Hej alle

Det løste ikke mit problem, men jeg siger tak for interessen jeg kan oplyse at der ligger en XP bibliotek med hjælpe filer. Men der skal anvendes et diskettedrev og da man anvende sata diske skal der anvendes en fil der hedder AHCI.

Jan
Avatar billede fjorbak Seniormester
14. februar 2008 - 07:49 #6
lukker