Avatar billede zylin Nybegynder
13. december 2007 - 23:21 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Telnet virker ikke.

Hej eksperter

Jeg skriver her fordi mit Telnet ikke virker.
Når jeg connecter (lige meget hvad jeg connecter til virker det ikke) den skriver "der kunne ikke oprettes forbindelse til værten,på port 23 forbindelsen blev ikk oprettet" (eller nogen anden port)
Avatar billede hcm Nybegynder
13. december 2007 - 23:40 #1
Er telnet aaben paa hosten? Maaske lidt mere info kunne hjaelpe. OS, hvad connecter du til, etc...
Avatar billede zylin Nybegynder
13. december 2007 - 23:57 #2
Er port 23, 79 eller 80 ikke normalt åben? jeg har win xp og som jeg skriver kan jeg ikke connecte til noget som helst.
Avatar billede hcm Nybegynder
14. december 2007 - 00:31 #3
forsoeger du at connecte til din egen maskine?
Nej, de porte er ikke normalt aabne med mindre du koerer en service der bruger porten. Hvis du koerer en webserver er port 80 aaben. Hvis du koerer en finger service er 79 aaben...
Hvorfor vil du connecte til de porte?
Avatar billede zylin Nybegynder
14. december 2007 - 00:38 #4
Har en webserver og vil tjekke om de fungerer i telnet, og om den er totalt åben for hack-angreb igennem telnet.
Avatar billede zylin Nybegynder
14. december 2007 - 00:58 #5
Forresten mener jeg da endda det er port 80 der bruges til at besøge websites med.
Avatar billede hcm Nybegynder
14. december 2007 - 01:03 #6
hvis du vil checke om porten er aaben skal du proeve udefra, med mindre du ikke har en router foran din pc.
Port 80 er webserver som standard. Du bruger den ikke til at besoege websites, men serveren som koerer webserveren skal ha den port aaben for at andre kan se siden i standard opsaetning.
Hvis du vil teste din opsaetning udefra kan du faa foretaget en portscan.
http://www.hackerwatch.org/probe/ er en side som tilbyder denne service.
Det er jo ligegyldigt hvilke porte der er aaben paa dit interne netvaerk, hvis der er en router/firewall mellem det og internettet, som blokerer adgangen.
Avatar billede hojben Novice
14. december 2007 - 03:22 #7
ikke helt rigtigt.. fx iflg http://www.chebucto.ns.ca/~rakerman/port-table.html så bruges port 80 til almindelig webbrowsing og burde derfor være åben..
Avatar billede hcm Nybegynder
14. december 2007 - 03:31 #8
ikke helt rigtigt hojben...
"it should never be open unless it is being actively and deliberately used to serve web pages."
http://www.grc.com/port_80.htm
Skal kun vaere aaben hvis du koerer en webserver!
Avatar billede hcm Nybegynder
14. december 2007 - 04:14 #9
http://www.majorgeeks.com/Windows_Vulnerability_Scanner_d5617.html
Du kunne proeve en gratis vulnerability scanner. Kender den ikke, saa ved ikke hvor god den er...
Avatar billede smitten1 Nybegynder
14. december 2007 - 10:12 #10
Der er forskel på om trafikken er indgående eller udgående. hojben snakker udgående, hcm snakker indgående.
Avatar billede hcm Nybegynder
14. december 2007 - 10:27 #11
jeps, men man behoever da ikke ha port 80 aaben for at browse... Det var det jeg forsoegte at faa sagt. Med mindre man har en webserver, boer man holde port 80 lukket. Men i dette tilfaelde har zylin en server, saa porten skal vaere aaben, og derfor skulle han/hun kunne telnet'e ind til den...
Avatar billede smitten1 Nybegynder
14. december 2007 - 10:34 #12
For at browse skal den være åben udgående, men ikke indgående. Det var blot det, jeg ville sige
Avatar billede zylin Nybegynder
29. december 2007 - 17:15 #13
De følgende har  kommet med et brugbart svar og bedes skrive et svar så jeg kan fordel point:

hcm
smitten1
Avatar billede hcm Nybegynder
30. december 2007 - 01:51 #14
Svar :-) Godt nytaar.
Men routeren aabner automatisk den relevante port for webbrowser :-) Der skal ikke laves port forwarding for at man kan browse.