Avatar billede cruetrue Nybegynder
13. december 2007 - 23:20 Der er 5 kommentarer

Spørgsmål om hjemmebiograf

Ligesom så mange andre er jeg efterhånden ved at fare vild i junglen af hjemmebiografer. Det skyldes blandt andet, at jeg har en del krav til "formen". Jeg er ingen lydnørd - jeg ved faktisk intet om det - men det er klart, jeg gerne vil have et system, der føles som en hjemmebiograf :)
Jeg har læst en del indlæg og debatter på dedikerede hifi-sites, men de lader til at være så lydnørdede, at kun det bedste er godt nok. Sådan tror jeg ikke nødvendigvis, det er for en Average Joe som mig - og derfor spørger jeg nu her, hvor det kan være, man kan få nogle realistiske bud.

De krav, jeg har, er:
1. Det skal være små højttalere. Det må ikke være de der "stander-højttalere". Der er absolut ingen wife acceptance i dem.
2. De skal være sorte.
3. Der skal være HDMI
4. Og det eneste, der ikke er et ultimatum, men som tæller godt op ad i bedømmelsen -- trådløse baghøjttalere (jeg ved godt, de ikke er trådløse, i og med de skal have strøm -- but you get the point)

Stuen, hvor højttalerne skal placeres, er forholdsvist lille. Budgettet er alt mellem 0 og 4000. Muligvis mere (og gerne mindre), hvis systemet er det værd.

Når det er sagt, har jeg lige et andet spørgsmål, der kan gøre alt det andet irrelevant:
Jeg ejer allerede en (Philips) DVD-optager. Er det muligt kun at købe højttalere og tilslutte dem til DVD-optageren?
Avatar billede hcm Nybegynder
13. december 2007 - 23:37 #1
http://www.kef.com/KHT/KHT2005.2/gallery.htm
Jeg har dem her. De kostede mig omkring 4500. Wife-appeal er rimelig ok. Og lyden er god til prisen
Ellers kan du kigge paa noget Bose, men de er dyre...
Tror ikke du kan smide det direkte til dvd-optageren.
Avatar billede hcm Nybegynder
13. december 2007 - 23:40 #2
http://www.kef.com/kht/KHT1005/gallery7.htm
De er fine, men ikke i sort.
Avatar billede cruetrue Nybegynder
16. december 2007 - 19:25 #3
Jeg vil hellere have et lidt mere (aner)kendt mærke - ellers tak for forslaget :)
Avatar billede hcm Nybegynder
16. december 2007 - 21:21 #4
hmm, nu er Kef ikke ligefrem hverken nyt eller obskurt... Men held og lykke saa... Du kender godt Sony? ;-)
Avatar billede djmaster Nybegynder
07. januar 2008 - 13:24 #5
Der er formentlig ikke indbygget forstærker i din DVD-optager så du skal ud og investere i en forstærker af en art.

Mit bedste bud er nok at du køber en samlet pakke bestående dvd-aspiller(med HDMI) og surround højtalere, sådan nogle systemer er ofte på tilbud, og kan sagtens skaffes til din pris.

Ellers skulle du investere i en decideret surround forstærker med hdmi switch(mener jeg det hedder) og et surround højtalersæt. Men jeg tror altså ikke du får så meget for pengene så!