Avatar billede steenj Nybegynder
12. juni 2001 - 23:16 Der er 12 kommentarer

POP before SMTP

Hej!
Jeg har flere e-mail konti i min Outlook Express. Nogle af disse henter email på en Cobalt RAQ 4 server der kræver POP before SMTP; hvilket betyder at jeg skal hente email før jeg kan sende.
Outlook prøver at sende email før den checker for nye emails, dette gør at jeg ikke kan sende min email?
Nu skulle man jo så tro at jeg bare kan hente min email først og så skrive og sende - det kan jeg bare ikke!?! Nogle forslag?
På forhånd tak!
Steen
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
12. juni 2001 - 23:20 #1
hvorfor h... kan du ikke hente før du sender???

Noget helt andet, hvis du har internet igennem eks, teledanmark, så brug da deres smtp server

liste over smtp server
http://www.webhuse.dk/support/smtp/smtp.htm
Avatar billede steenj Nybegynder
13. juni 2001 - 00:41 #2
Hej,
Nu har jeg lige fundet dette...

More and more E-Mail Providers only provide POP before SMTP Access in order to protect their Mail Servers from  unallowed access for sending spam. POP before SMTP Access means, that the Mail Client Program has to log on to the POP Server before sending an E-Mail via the SMTP Server. This is not the standard SMTP protocol, therefore there are a lot of E-Mail Client Programs like:

Microsoft Outlook, Micosoft Outlook Express, Netscape Messenger, ...

which do not support POP before SMTP directly. When using such a Mail Client you always have to check for incoming E-Mail before sending. Unfortunately some Mail Clients first try to send Mail before they are looking for new Mail. In this case you get an error L
Læs mere på:
http://my.nichols.de/zenz/smtpproxy/english.htm

Ellers kan det jo være serveren der driller?

Avatar billede halifax Nybegynder
13. juni 2001 - 01:06 #3
vorfor egentlig afvise dalbjerg? Han har jo ret i, at du bare kan hente, før du sender. Det er jo muligt i Outlook Express, men jo lidt mere omstændeligt en blot at klikke på Send og hent..
Men hvis det er kravet, så gør dog det ...
:)
Avatar billede steenj Nybegynder
13. juni 2001 - 01:16 #4
Jamen som Jeg skrev så virker det heller ikke!

The message could not be sent because one of the recipients was rejected by the server......  Protocol: SMTP, Server Response: \'550 5.7.1 Relaying denied.  Please check your mail first.\', Port: 25, Secure(SSL): No, Server Error: 550, Error Number: 0x800CCC79

\"Please check your mail first\"...Grrrr!

Selv om jeg checker mail først og så skriver en ny og sender den får jeg ovenstående besked.
Tak for hjælpen!
Steen
Avatar billede steenj Nybegynder
13. juni 2001 - 01:19 #5
For lige at gøre det helt klart kan jeg altså sagtens modtage mail - jeg kan ikke sende!
;-) Steen
Avatar billede halifax Nybegynder
13. juni 2001 - 01:49 #6
Jammen, den fejl tyder på SMTP serverfejl. Og du har naturligvis tjekket dine forskellige Outlook konti for, at de er sat op med rigtigt servernavn for SMTP, ikk?
Avatar billede steenj Nybegynder
13. juni 2001 - 01:50 #7
Hvordan kan det være at når jeg går igennem
www.mail2web.com så kan jeg både sende og modtage?
Avatar billede halifax Nybegynder
13. juni 2001 - 01:57 #8
Helt banalt - men alligevel: Alle dine konti skal - såvidt jeg ved - være sat op med SMTP til din udbyders server.
Mens POP3 kan være forskellige, nemlig alle dem, du modtager mails fra.
Sådan er det hos mig, jeg har også flere konti. Men det er den samme SMTP (udgående) for dem alle, mens det er forskellige POP3. - Men jeg har måske slet ikke forstået dit problem rigtigt - selv om du henter før du kan sende?
Avatar billede halifax Nybegynder
13. juni 2001 - 02:06 #9
Og endelig: I Outlook Express kan du kun sende fra een konto, nemlig den, der er sat til at være standard. Hvilken det er ser du jo, når du vælger konti. Du kan vælge en anden som standard og så sende fra den.
Det skulle vist klare dit spørgsmål, eller?
Avatar billede scorpio Nybegynder
13. juni 2001 - 09:02 #10
<Halifax>

Standardkontoen er den konto, der dukker op som standard! hver gang du vil sende en meddelelse. Du kan sagtens vælge en anden fra dropdownmenuen, der er i afsenderfeltet! og herefter sende.
Avatar billede halifax Nybegynder
13. juni 2001 - 11:01 #11
scorpio > Jeg bruger OE 4.72.31, og der synes jeg ikke lige det er som du beskriver. Men måske i en nyere version?
Tak for oplysningen.
Avatar billede steenj Nybegynder
13. juni 2001 - 12:16 #12
Jeg bruger version 5.5 af Outlook Express og kan bruge dropdown menuen når Jeg vil sende fra en anden mail konto.
Jeg har aldrig brugt min ISP\'s mail konto men brugt Digiweb i Danmark hvor jeg har et Website - uden problemer, også idag.
Problemet ligger i en server jeg har i England der kræver POP before SMTP. Den eneste måde jeg kan sende mail igennem den er ved at sætte min ISP\' IP-adresser som godkendte for relay.
Dette skulle dog ikke være nødvendigt med POP before Relay, det er også upraktisk da jeg f.eks så skulle indtaste en ISP\'s IP adresser hvis Jeg var i Frankrig og ville checke min mail på en bærbar.
Problemet er at Outlook vil sende før den modtager
og altså skriver;

Relaying denied. Please check your mail first.\'

Pudsigt nok har den altid hentet før den sender på min Digiweb konto i Danmark, der også er default. Sætter jeg en Email konto fra serveren i England til default, prøver Outlook at sende før den modtager !?!
Tak igen,
Steen