Avatar billede desolater Nybegynder
13. december 2007 - 16:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Opretholdelse af mailadresse ved tidligere udbyder

Hej

Mine forældre vil gerne flytte væk fra DLG tele.
Men de har en mail som ender på @dlgtele.dk
De har brugt den adresse i lang tid, så de vil være kede af at skulle skifte den.
Jeg ved godt at udbyderen ejer det alias, men har hørt det muligt at opretholde mailadressen med få ændringer i den måde den henter mails på inde i mailprogrammet ?

Har snakket med både Cybercity og TDC kunderservice og de ved ikke lige om det er muligt.

På forhånd tak
13. december 2007 - 16:26 #1
Det er kun DLG Tele, der kan svare på det. Der skal oprettes en form for kundeforhold hos dem, for at det kan lade sig gøre.
Avatar billede vejmand Juniormester
13. december 2007 - 16:50 #2
Hvis det er et gratis abonnement, kan de bare undlade at opsige den. Så kan de godt fortsætte med den "gamle" mail-adresse.

Nu ved jeg jo ikke hvilket E-mail program de bruger, men hvis det f.eks. er Outlook Express er det ikke noget problem at hente fra èn konto, og samtidig bruge f.eks. TDC til at sende mails.

Jeg benyttede denne metode i flere år, da jeg skiftede fra Cybercity til TDC.
Avatar billede desolater Nybegynder
13. december 2007 - 16:59 #3
Nu du siger det, så lyder det som den metode vi brugte, da vi skiftede fra deres modem internet. Det var Cybercity der levede løsningen dengang, og det er stadig gennem vip.cybercity.dk vi henter mails, men vi ændrede den server vi sendte med, da vi gik over til DLG bredbånd. Så burde det vil også virke hvis vi opsiger bredbånd ved DLG og bare lader det andet abonnement kører fortsat, tror du ikke?

Skal jeg nok lige snakke med DLG kunderservice om.
Avatar billede desolater Nybegynder
13. december 2007 - 17:07 #4
Men den har altid heddet "*****@dlgtele.dk", også da cybercity leverede den... Derfor kunne jeg ikk være sikker ifølge Cybercitys kundeservice, da det er DLG der ejer den.
Avatar billede vejmand Juniormester
13. december 2007 - 17:15 #5
Hvis deres e-mail adresse ender på @dlgtele.dk, så er det ikke fra cybercity, så er det fra DLG.

Jeg kan ikke forstå, hvis cybercity har leveret en mail-adresse som ender på @dlgtele.dk

Måske de kan ændre DLG Bredbånd til DLG Net, som er gratis, og derved bibeholde det kundeforhold som erikjuul omtaler.
http://www.dlg.dk/DLG+Tele/Internet/Abonnement/Priser.htm
Avatar billede desolater Nybegynder
13. december 2007 - 18:09 #6
Det var noget samarbejde Cybercity og DLG havde dengang DLG Tele opstod. Så teknikken stod Cybercity for.

Men ja det må jeg lige snakke med DLGs kunderservice om det der, for det vil nok være det smarteste løsning.

Tak for hjælpen, vil du ligge et svar.
Avatar billede vejmand Juniormester
13. december 2007 - 18:13 #7
Velbekomme, hvis i "får lov" til at beholde mail-adressen og hvis du mangler hjælp til at opsætte mail-programmet i den forbindelse, skriver du bare igen. :-)
Avatar billede desolater Nybegynder
13. december 2007 - 19:17 #8
Ja det vil jo være meget nemmere hvis de bare accepterede at få en ny :D evt en webmail, så skulle man jo ikk tænke på det.. Tak, det tror jeg selv jeg kan finde ud af. Men skal nok sige til.
Avatar billede justrace Novice
14. december 2007 - 01:53 #9
Eller køb et domæne, og nøjes med et mailhotel. Det koster mindre pr. år end hvad man bruger i toiletpapir på en måned, og så har man sin helt egen mailadresse lige så længe man betaler sin årlige afgift. Undskyld sammenligningen,
Avatar billede desolater Nybegynder
14. december 2007 - 08:56 #10
hehe har godt forslået dem det :D

Lige en status:
Men i dag ringede jeg til DLG, og ganske rigtig var vores mail registret til det gamle DLG Net abonnement. Der skal man bare have et minimumsforbrug på 29 kr. Så det skal vi til at betale fra nu af, det var en fejl vi ikke havde gjort det tidligere. Og de kan ikke en gang ligge deres egen mail over på vores bredbåndsabonnement hos dem. Så betal 29 kr pr måned eller få ny mail.

Så tror jeg vist nok også den sidste forhindring for at tage væk fra dem er væk.
Avatar billede justrace Novice
14. december 2007 - 09:30 #11
Et .dk domæne kster under 100,- om året, dertil kommer så posthotellet, og de fås fra lige over 0,- til ..... pr. md. Hos mxhotel.dk f.eks med 4 mailadresser koster 29,- om året.