Avatar billede acixx Nybegynder
13. december 2007 - 10:42 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

S-video out?

Hej
Jeg har købt en computer med et Geforce 8600 gts 512 ram grafikkort i. Problemet er bare at min S-video out udgang har 8-9 pins istedet for standard 4 (el hva de nu har). Jeg har forhørt mig lidt omrkring, men det er åbenbart ikke et stik man bare lige kan få fat i...Jeg håber derfor meget på der er nogle som kan hjælpe mig videre evt. et link el ide det til hvad ****** jeg skal stille op?
Avatar billede jokkejensen Novice
13. december 2007 - 11:07 #1
Det er sikkert vivo der sidder på dit grafikkort..

Du mangler altså et vivo kabel.. http://www.ixbt.com/video/images/gain-gf4ti/gain-4600-vivo-cable.jpg

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
13. december 2007 - 11:08 #2
Avatar billede acixx Nybegynder
13. december 2007 - 11:20 #3
Ja ok det kunne godt se ud som om, det er noget af det jeg skal have fat i...Det er godt nok lidt mærkeligt det er så svært at få far. Jeg er der unægtelig den eneste i dk med sådan et grafikkort.
Avatar billede acixx Nybegynder
13. december 2007 - 11:40 #4
Er der ikke en anden løsning? og er det fordi det er en HDTV udgang?
Avatar billede kfz Nybegynder
13. december 2007 - 15:36 #5
du kan sagtens bruge et s-video kabel i det stik, det benytter sig så kun af signalet på 3 af de 8 "runde" pins.
Avatar billede kfz Nybegynder
13. december 2007 - 15:36 #6
4 ud af 8 self.
Avatar billede fuglen1 Novice
13. december 2007 - 17:07 #7
acixx: Du sætter bare et s-video stik
De ekstra ben er til composite, som er en adaptor der skulle følge med.

Hvis det er til hdtv er det enten component som er phone stik eller hdmi som er et fladt stik.
Avatar billede fuglen1 Novice
13. december 2007 - 17:09 #8
altså du sætter bare s-videokablet i
de ekstra ben betyder entet

har selv samme stik på noget mældre redeon grafikkort
Avatar billede acixx Nybegynder
13. december 2007 - 22:26 #9
hmm...det kan jeg altså ikke. Der er plads til 9 pins. Jeg har jo kun 4 og det lille sorte stykke plastic som fylder. Jeg tror altså jeg skal have fat i noget af det jokkejensen snakker om?!Fedt i gider hjælpe for det gir ikke rigtig nogen mening :)
Avatar billede acixx Nybegynder
13. december 2007 - 22:29 #10
og skulle jeg havde fået adaptoren med af producenten? fik jo en samlet comp.
Avatar billede fuglen1 Novice
14. december 2007 - 17:18 #11
Har fundet noget her
men jeg ved ikke om dit grafikkort er et gigabyte
http://www.gigabyte.lv/download/vga/manual/17925/
på side 10

Og sådan en burde du have fået med sammen grafikkortet?

hvis du kun skal bruge s-video så prøv at sætte stikket i, det kan ikke vende forkert pilen skal peje nedaf