Avatar billede clausberg Nybegynder
12. december 2007 - 22:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

UPDATE sletter

Hey
Jeg vil gerne kunne rette i allerede eksisterende tekst. Dvs. jeg vil gerne kalde teksten frem i et skrivefelt, som jeg så kan rette i. Ved tryk på submit, bliver den gamle tekst erstattet af den nye i databasen. Jeg har forsøgt mig med:

<?php
    require('../connect.php');
    $query = mysql_query ("SELECT * FROM retter WHERE kategori='fisk'") or die(mysql_error());
    while($row = mysql_fetch_array( $query ))
        {
        ?>
        <form action=ret-ok.php method=POST>
        Nummer: <? echo $row['nr']; ?><br />
        Beskrivelse:<br />
        <textarea cols="50" rows="4" type=text><? echo $row['beskrivelse']; ?></textarea><br />
        Pris:<br />
        <input type=text value="<? echo $row['pris']; ?>"></input> kr.<br />
    <input name=submit type=submit value=Ret>
    </form>
<?php
}
mysql_close;
?>

Og ok-ret.php ser sådan ud:

<?php
require('connect.php');

mysql_query("UPDATE retter SET beskrivelse = '$_POST[beskrivelse]', pris = '$_POST[pris]'") or die(mysql_error());
echo "Profilen er nu blevet rettet";
?>
Avatar billede clausberg Nybegynder
12. december 2007 - 22:53 #1
connect.php skal naturligvis have en ../ foran sig...
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
12. december 2007 - 22:59 #2
Du skal have et id med.. ellers ved den ikke hvilken ret den skal rette
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
12. december 2007 - 23:00 #3
Har du et id til hver ret i din tabel?
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
12. december 2007 - 23:02 #4
<form action=ret-ok.php method=POST>
til
<form action=ret-ok.php?id=<?=$row[id]?> method=POST>

mysql_query("UPDATE retter SET beskrivelse = '$_POST[beskrivelse]', pris = '$_POST[pris]'") or die(mysql_error());
til
mysql_query("UPDATE retter SET beskrivelse = '$_POST[beskrivelse]', pris = '$_POST[pris]' WHERE id='$_GET[id]'") or die(mysql_error());
Avatar billede clausberg Nybegynder
12. december 2007 - 23:10 #5
øv... virker ikke.
data bliver ikke gemt.

Mon det er min connect fil der er galt med:

connect.php:
<?php
mysql_connect("localhost", "xxx", "xxx") or die(mysql_error());
mysql_select_db("xxx") or die(mysql_error());
?>
Avatar billede clausberg Nybegynder
12. december 2007 - 23:26 #6
Nu virker det....
Problemet lå blandt andet også i, at jeg havde givet dem forkerte name="

Jeg anede ikke, at det havde nogen betydning... jeg trodede at det havde noget med style/css???

Så smid et svar ;-)
Avatar billede clausberg Nybegynder
12. december 2007 - 23:27 #7
Det vil sige, at jeg slet ikke havde givet dem nogle name=" "

;-)
Avatar billede mungojerrie Nybegynder
13. december 2007 - 21:24 #8
hmm, synes du skal læse lidt her omkring hvordan html virker......
http://www.w3.org/MarkUp/Guide/Overview.html
Avatar billede clausberg Nybegynder
17. december 2007 - 22:26 #9
supersquirrel - smid et svar.
Avatar billede clausberg Nybegynder
29. december 2007 - 01:03 #10
Hey ;-) Smid et svar
Avatar billede clausberg Nybegynder
02. januar 2008 - 15:28 #11
Òk... anyone - smid et svar ;-)
Avatar billede clausberg Nybegynder
23. januar 2008 - 14:39 #12
øh...