Avatar billede jesperfrehr Nybegynder
12. december 2007 - 22:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan pinge men maskinerne kan ikke se hinanden.

Sikke noget bøvl
Er trådløst på nettet og det kører fint på den bærbare.
Vil gerne dele filer, men når jeg forsøger at vise arbejdsgrupper kan min stationære kun se sig selv og den bærbare låser når jeg forsøger at trykke på plusset ved MSHOME. Ved ipconfig og pinging kan computerne godt se hinanden

Har delt før, men aner ikke hvad der driller her
Hvad er der mon galt??
Anyone??
Avatar billede thesheriff Nybegynder
12. december 2007 - 22:43 #1
Nu skriver du ikke hvilket styresystemer du bruger, men har du sørget for, at PC'erne har samme arbejdsgruppe MSHOME?

Og er mapper/drev delt?
Avatar billede pendec Nybegynder
12. december 2007 - 23:57 #2
Sid foran PC2 og check ip på PC2 , som du forsøger at forbinde til.

sid foran PC1, og skriv så  \\{PC2 ipadresse}  i explorer linien, eller f.eks i "kør" prompten. ie...  \\192.168.1.2    kunne også være \\192.168.1.1\musik

Så skulle du gerne se hvilke folder du har delt fra PC2.

Det er korrekt at ligger maskinerne ikke i samme arbejsgruppe, kan "mine netværks steder" ikke altid se de andre grupper på dit net. Dog vil førstnævnte løsning ihverftalt altid give dig adgang til folderne.
Du kan btw, højre click på folderne du ser og vælg "forbind netværks mappe" , så kan du tilføje den et fast bogstav.
Avatar billede jesperfrehr Nybegynder
13. december 2007 - 14:37 #3
Det er gode gamle XP som jeg kører. De har same arbejdsgruppe:
MSHOME.

Mapperne har jeg delt (der er hånd under ikon), men inden jeg kommer så langt

Når jeg pinger 192.168.1.101 er der fint hul igennem

Pendac - har prøvet det med \\192.168.1.101
Maskinen svarer at syntaksen i filnavnet eller diskenhedsnavnet er forkert. Den der musik du har givet som eksempel efter sidste slash - er det bibliotek eller drevnavn??
Avatar billede jesperfrehr Nybegynder
13. december 2007 - 15:10 #4
Problemet sker lige præcis når jeg forsøger at oprette forbindelse til netværksdrev inde under funktioner i Stifinder.

Jeg klikker på gennemse og så kan maskinen kun se sig selv og sine drev, men ikke den anden maskines drev.

Jeg tror at det ligger i arbejdsgruppen, men det skulle der være styr på. Jeg har forsøgt at omdøbe fra MSHOME til noget andet på begge. Desværre uden resultat.

Det er sikkert en lille ting, men hvor pokker hvor det irriterer mig.
Avatar billede pendec Nybegynder
13. december 2007 - 15:21 #5
- mit musik eksempel er en delt folder, du kan jo navngive drev med lange navne også.
- Har du windows firewall aktiveret på dem? (ping kan være tilladt men ikke fildelings protokoller)
- har den ene af maskinerne ikke alle protokoller under netværks indstillinger aktiveret? ie. Microsoft file and printer deling?
- Kan du tilgå mapper der er delt, på begge maskiner (altså at de kan se sine egne delte mapper?)
Avatar billede jesperfrehr Nybegynder
13. december 2007 - 17:50 #6
Ja - jeg kan tilgå mapper der er delt, på begge maskiner (altså at de kan se sine egne delte mapper?) men ikke tilgå dem fra den anden

Jeg har en Kaspersky Antivirus kørende. Jeg prøvede at deaktivere den på begge maskiner, men med samme skuffende resultat.

Jeg har gjort som følger:
- Kørt guiden netværksinstallation
- Kørt guiden trådløst netværk
- Ladet mapperne være delbare

men.... SUK! :o)

Bliver det meget bøvlet nu??
Avatar billede pendec Nybegynder
13. december 2007 - 22:16 #7
hmm,
jeg tror du skal starte lidt om. så "bøvlet", ja.
For at nulstille kort/protokol indstillinger, er det nok bedst at du på PC1 sletter kort indstillinger (slet kort under hardware administrering, og søg efter ny hardware igen), så skulle kortet dukke op igen.
Virker det stadig ikke herfra, så må du slette kortet på maskin nr. 2, og forsøge derfra for det er et protokol problem, hvis MS services ikke kan se nogle tilsluttede maskiner, eller at protokollen ikke svarer.