Avatar billede jmjveb Nybegynder
12. december 2007 - 17:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

formular der henter oplysninger f.eks. CV. på anden computer

findes der et script/kode eller noget i en formular, så brugeren kan hente et dokument på egen computer, og vedhæfte det formularen han sender.
Det er noget med at klikke "gennemse" og så kan der hentes et dokument på ens egen pc, og vedhæfte det til en formular

Nogen der kan det ??
Avatar billede keysersoze Guru
12. december 2007 - 17:53 #1
nja - altså, jo selvfølgelig gør der det for det ses jo ofte på sider til fx profilbilleder og lignende men når det så er sagt så er det ikke noget man bare lige gør.

For at kunne uploade filen er HTML ikke nok - der skal bruges en serverside-teknologi som fx PHP, ASP eller .NET. Dvs at din server/webhotel skal understøtte et af disse sprog - og når du ved hvilket det er kan vi nok lettere give dig råd i den rigtige retning.
Avatar billede jmjveb Nybegynder
12. december 2007 - 20:04 #2
PHP ell. ASP
Avatar billede keysersoze Guru
13. december 2007 - 17:24 #3
PHP: http://www.reginscorner.dk/index.php/Scripts/Upload_med_PHP

ASP er afhængig af et upload-komponent så det er lidt mere kringlet, men finder man ud af hvilket komponent der evt er understøttet på serveren er det som regel ret let at finde frem til via komponentens hjemmeside.
Avatar billede keysersoze Guru
17. marts 2008 - 17:39 #4
lukketid?