Avatar billede obenned Nybegynder
12. december 2007 - 00:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

BIOS opdatering fejlet

Hejsa.

Har et kæmpe problem. Da jeg var i gang med at opdatere BIOS på mit: MSI P965 Neo bundkort, så gik strømmen, den havde lige slettet memory block og skulle til at installere igen, da strømmen gik. Nu vil den ikke starte op, der sker bare intet. Mit spørgsmål er om man kan redde bundkortet.
Jeg kan ikke helt finde ud af om mit bundkort er crash-free, men er alle kort ikke det nu om dage?

Jeg hpber virkelig i kan hjælpe :D
Avatar billede off-line Nybegynder
12. december 2007 - 03:14 #1
Du kan prøve, at tage stømkablet fra og fjerne det lille batteri, i en halv
times tid, og så håbe på, at bios har glemt den behandling det fik.
Avatar billede soulraven Nybegynder
12. december 2007 - 03:24 #2
en halv time?? er det ikke ret meget? de fleste går død efter 5-10 min så vidt jeg husker.
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. december 2007 - 09:10 #3
da BIOS bliver flashet direkte, hjælper det ikke at fjerne BIOS batteriet. Nogle bundkort kører med en backup BIOS som du kan benytte (ved asus gør meget i dette), i gamle dage kunne man skifte selve BIOS chippen.

Du skal kigge i din bundkort manual om der er noget backup BIOS eller om der står noget om fejlet BIOS update. Kan du få liv i dyret kan du prøve at re-flashe din BIOS. Send evt en mail til MSI og spørg dem for at være 100% sikker, men mit bedste bud er, at det bundkort er dødt
Avatar billede smitten1 Nybegynder
12. december 2007 - 09:30 #4
Er der aktivitet på floppy/cdrom drev når du tænder?
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. december 2007 - 09:53 #5
Avatar billede obenned Nybegynder
12. december 2007 - 09:58 #6
Ja det er skulle være mulighed for floppy på, og jeg prøvede da også at sætte et til, men det er ligesom om at den ikke gider at starte drevet op, det kan self. være et defekt drev. Tror jeg skriver til MSI og spiller dum
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. december 2007 - 10:36 #7
god ide, men alt tyder på, der skal nyt bundkort til
Avatar billede obenned Nybegynder
13. december 2007 - 20:05 #8
drgonzo, smid lige et svar
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. december 2007 - 23:20 #9
Hvad blev løsningen på problemet?
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. december 2007 - 13:32 #10
Hallo, hvad med noget respons??