Avatar billede mhkr Nybegynder
11. december 2007 - 21:57 Der er 3 kommentarer

Latin oversættelse

Så kommer der lige et spørgsmål som absolut intet har med IT at gøre. Håber dog på hjælpe alligevel :o)

Nogen er er hardcore til latin herinde? Jeg prøver at oversætte sætningen "Tilgiv mig fader, thi jeg har syndet" til latin.

Nu er mine egne latin egenskaber fra gymnasiet dog jævnt rustne. Tænkte at I måske kunne hjælpe :o)

Ordet "fader" skal være i betydningen 'herre' og ikke som til en præst.

Et tricky spørgsmål - nogen der kan hjælpe?
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. december 2007 - 22:06 #1
Et par forkølede bud

forgive me lord, I have broken the law = indulgeo mihi senior , EGO infractus lex
forgive me lord, I have committed a crime = indulgeo mihi senior , EGO trado a vitium
forgive me master, I have failed = indulgeo mihi vinco , EGO deficio
Avatar billede mhkr Nybegynder
11. december 2007 - 22:44 #2
Lyder meget rigtigt - lader den lige stå et par dage for at se om der er nogen der har rettelser eller noget :o)
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2007 - 00:15 #3
forgive me master I have made a sin - indulgeo mihi vinco EGO creo pecco
eller du kan bruge de her ord i stedet for pecco det betyder nemlig det samme (scelus sceleris, peccamen) er ikke sikker på det er bøjet rigtig