Avatar billede hr_peki Nybegynder
12. juni 2001 - 21:25 Der er 66 kommentarer

Har Dixa Net en fremtid i Danmark?

Har Dixa net en fremtid i Danmark?
Hvad synes du???
Avatar billede parazite Nybegynder
12. juni 2001 - 21:26 #1
Hvad er det? :)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
12. juni 2001 - 21:27 #2
Ku være meget rart at vide ;o)
Avatar billede netsrac Praktikant
12. juni 2001 - 21:27 #3
Niks, tror ikke på det...
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
12. juni 2001 - 21:28 #4
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
12. juni 2001 - 21:28 #5
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
12. juni 2001 - 21:29 #6
Tror jeg sq ikke, han er jo gået neden om og hjem med andre firmer
Avatar billede hr_peki Nybegynder
12. juni 2001 - 21:29 #7
det er en ny teleudbyde som påstår at de kan tilbyde deres kunder fri internetdagang med en 512kb/s forbindelse tror jeg det er, og fri telefon taletid.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
12. juni 2001 - 21:29 #8
De lover vist fri telefoni og data på 2mbit for 399,- om måneden!
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
12. juni 2001 - 21:30 #9
De lover MINDST 2mbit! Det lyder ALT for godt til at være sandt!
Avatar billede hr_peki Nybegynder
12. juni 2001 - 21:32 #11
OKay ku ik lige huske hvilken forbindelse det var!
Det lyder da helt hen i vejret, men det er da godt for os hvis det er rigtigt!
Avatar billede gchris5 Praktikant
12. juni 2001 - 21:32 #12
Jeg håber at de har!! Hvor kunne det være fedt hvis div. teleselskaber må tage sige sammen og konkurrer en lille smule!! Både mht. telefon og internet opkoblinger!!  Jeg synes selv der er ret dyrt for begge dele og er da også så heldig at jeg omkring nytår (der er egentlig lang tid til) bliver en del af det århusianske bynet (kollegienet m.m.) hvor man kan få fri internet og telefonabbonnement for ca. 150 kr. om måneden!!  Hertil skal dog lægges de kr. som der snakkes for...........men det er alligevel billigere end de løsninger jeg har i øjeblikket......
Avatar billede hr_peki Nybegynder
12. juni 2001 - 21:35 #13
Jeg tror sgu at hvis deres kampagne er god nok kan de nok få lokket en masse kunder til sig, men så bliver de jo også nød til at lave en aftale med teledanmark for de har jo lejet sig ind hos dem!!!
Avatar billede hr_peki Nybegynder
12. juni 2001 - 21:39 #14
jeg tror at han har lavet det såkaldte tilbud for at gøre sig bemmærket på markedet!!
For så senere hen at meddele at han ikke kan gøre det til en så billig pris, men gør det lidt blligere end de andre selskaber!!
\'det tror jeg!
Avatar billede barefoot Nybegynder
12. juni 2001 - 22:34 #15
Hvis jeg kunne få det havde jeg ihvertfald købt det på stedet!!!
Avatar billede barefoot Nybegynder
12. juni 2001 - 22:38 #16
De kører via ADSL så de kommer aldrig over 2MB.... og det er kun download.
upload ligger helt nede på 512
Avatar billede caroc Praktikant
12. juni 2001 - 23:54 #17
hvor meget er stofanet´s forbindelse på??
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2001 - 00:08 #18
Det er da at håbe på, at de har en fremtid i Danmark, det vil virkerlig give de andre noget at tænke på ;o)
Avatar billede barefoot Nybegynder
13. juni 2001 - 00:11 #19
khader => ja!!!
Telefanmarks løsning giver fri telefoni, og en langsom ADSL for 500 pr. md!!!

Det her er det hurtigste ADSL!
Avatar billede barefoot Nybegynder
13. juni 2001 - 00:13 #20
ok, jeg er ikke sikker på at det var 500/md, mener bare at det var det som de sagde i reklamerne, men på deres hjemmeside står der 299 ....
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2001 - 00:21 #21
Nej der står 399,00 og det blev også sagt i tv.
Avatar billede barefoot Nybegynder
13. juni 2001 - 00:24 #22
http://www.teledanmark.dk/forsider/forsiden.html
Kig nederst i midten.

Der står 299...
Det er ikke sikkert at det er den samme service, og linket fortæller heller ikke ret meget....
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2001 - 00:32 #23
Nej ved teledanmark skal du betale for telefonni med en minutpris, det skal du ikke hos www.dixa.net . Endvider er det internet 256/256 og ikke 2048/512 som hos www.dixa.net
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2001 - 00:33 #24
Teledanmark indrømmede da også i tv, at de ikke kørte med de priser, såå
Avatar billede chruker Nybegynder
13. juni 2001 - 01:33 #25
caroc >> stofanet er 960 download og 364 upload.
Avatar billede qzar Nybegynder
13. juni 2001 - 17:06 #26
Lig lige mærke til at Dixas´s \"gratis\" inklurede telefon er kun gratis så længe der ringes til \"Fastnet\"! Når man ringer  til mobil telefon,udland,service linier mm. Er det pr minut!

-JOnas
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2001 - 17:09 #27
Jeps ;o) et sted skal de jo have kroner hjem på, til gængæld skulle prisen blive efter hvad de forskellige mobilselskaber tager for det. ;o)
Avatar billede qzar Nybegynder
13. juni 2001 - 17:10 #28
:-)
Avatar billede bacon Nybegynder
13. juli 2001 - 12:36 #29
Til Bjarke-b
Ved du hvem det er der står bag siden du skriver at \"han er gået ned nogle gange før\" ??
- Bacon
Avatar billede bacon Nybegynder
13. juli 2001 - 13:06 #30
Okay , nu har jeg læst debaten op computer worlds side om Basse
hrmmnn hvad skal man mene? Det er da et tilbud der vil noget, hvem kender priserne på at ringe til mobil-telefoner via Dixa Net?
-Bacon
Avatar billede crazylip Nybegynder
31. juli 2001 - 00:52 #31
www.dixa.dk her kan I nu bestille Dixa®Intelligence pakken!
Gælder kun for dem der bor i storkøbenhavn.

Avatar billede crazylip Nybegynder
31. juli 2001 - 00:53 #32
bacon:
Opkald til mobiltelefoner

Opkald til mobiltelefoner betales separat og beregnes udfra en minutpris, der afregnes oveni den den faste månedspris på kr. 398,-. Her kan du se hvad minutprisen er pr. 1. august 2001.

National mobilpris:

Dagtimer kr. 1.75 pr. minut.
    Dagtimer regnes som mandag - lørdag i tidsrummet kl. 8.00-19.30.

Øvrig tid kr. 0.875 pr. minut
    Øvrig tid regnes som mandag-lørdag i tidsrummet kl.19.30-8.00, samt søndag og helligdage.
Avatar billede barefoot Nybegynder
31. juli 2001 - 01:01 #33
Det er altså noget svineri!!!
Når man bor der rette steder kan man få lige hvad det skal være mens mig der bog på landet lidt ved siden af midtfyn ikke kan få andet end ISDN!
Og jeg betaler endda 500 pr. md for at være online 8 timer om dagen.
Og hvis ikke man bruger de 8 timer ja så bliver de ikke overført til næste dag!!
Derudover koster minutterne 11 øre pr. stk.

Jeg ville slå ihjæl for sådan en dixanet linie!!!!!!!!
Avatar billede crazylip Nybegynder
31. juli 2001 - 01:03 #34
bare rolig..dixa vil dække hele danmark i ar 2002! hehe...:)
Avatar billede crazylip Nybegynder
31. juli 2001 - 01:08 #35
copy/paste fra www.dixa.dk

Her og Nu

Dixa Net gør i øjeblikket klar til at lancere Dixa@Intelligence i København. Vi arbejder desuden på en detaljeret roll-out plan, der beskriver hvor og hvornår det vil være muligt at få en Dixa Net opkobling. Roll-out planen vil om kort tid være at finde her på hjemmesiden. Dixa@Intelligence afprøves hjemme hos en række testpersoner, for at Dixa Net løbende kan vurdere boksens funktionaliteter.

Avatar billede barefoot Nybegynder
31. juli 2001 - 01:16 #36
Fik jeg nævnt at det var en ENKELDT SNOLLE ISDN LINIE????? OG nej det er IKKE full duplex, så den lille lede mide linie skal dele sølle 8 kb imellem sendt og modtaget!!!!

Og ja År 2002?
Der dækker de andre udbydere jo også med deres ADSL selvom det ikke er lige så billigt.
Indtil da vil jeg sidde og i smug planlægge aldrigt udførte attentat forsøg mod de fedladne direktører som sidder i landets teleselskaber!!!!!!!!!
Avatar billede barefoot Nybegynder
31. juli 2001 - 01:17 #37
Hmm, hvis du er fra dixanet så kan du godt betragte det som dødstrusler såfremt jeg ikke bliver blandt de omtalte testpersoner!!!
Avatar billede barefoot Nybegynder
31. juli 2001 - 01:19 #38
*snøft*
Avatar billede crazylip Nybegynder
31. juli 2001 - 01:20 #39
nej jeg er ikke testperson....btw flyt dog ind til kbh!
Avatar billede barefoot Nybegynder
31. juli 2001 - 01:21 #40
Det kunne være så fedt! Bare et lille halv mbit ville gære mig lykkelig og meføre en højere ekstace i mindst et par uger...
Avatar billede barefoot Nybegynder
31. juli 2001 - 01:21 #41
Nej jeg gider ej.
Vi kan jo ikke alle bo i kbh...
Avatar billede crazylip Nybegynder
31. juli 2001 - 01:22 #42
ookii dookii!
Avatar billede barefoot Nybegynder
31. juli 2001 - 01:22 #43
Men jo mindre man har haft før jo gladere bliver man!?
Avatar billede barefoot Nybegynder
31. juli 2001 - 01:27 #44
Men det er altså svært at se de lyse sider.
Først indskrænker cynercity vores abonnement fra 24 timer i døgnet til kun 8 for den samme pris.
Så hører man om FWA fra sonofon, og de lover at dække 96% af DK fra sommeren.
Lidt senere fortæller de at det er op til 34Mbit for private, og at det kom d. 1 juli.
Så finder de pludselig ud af at det max er 8Mbit, og det kommer ikek til Juli, men August, og så er det kun 20-30% som kan få det!
Det er sgu da at røvrende stakkels smålinie folk!
Avatar billede barefoot Nybegynder
31. juli 2001 - 01:34 #45
crazylib => forresten tak for oplysningerne - så har jeg da i det mindste noget at drømme om...
Avatar billede crazylip Nybegynder
31. juli 2001 - 01:35 #46
det var så lidt....:)
Avatar billede barefoot Nybegynder
31. juli 2001 - 01:36 #47
:)
Avatar billede zycho Nybegynder
31. juli 2001 - 01:37 #48
barefoot > Jeg græder med dig! Synd for dig, jeg kender fornemmelsen med ISDN. Fucking BUNDLING og jeg havde enda ISDN2 men synes hastigheden var elendig. Du har kun en linie at lege med :(

Hvis internettet er så stor en del af dit liv (forstår dig godt :-) så flyt til en storby som crazylip siger :o) Men ellers er der jo ikke andet at gøre end at vente..... :(
Avatar billede barefoot Nybegynder
31. juli 2001 - 01:39 #49
Jeg kan også godt bundle, men så kan jeg kun være på 4 timer om dagen, og da jeg er på ca. 10 timer så er det jo et problem!
Avatar billede barefoot Nybegynder
31. juli 2001 - 01:40 #50
ja ok, i ferien er jeg på så meget.
Udenfor ferien er det kun ca. 3-5 timer...
Avatar billede barefoot Nybegynder
31. juli 2001 - 01:42 #51
Og jeg øjner håb forude.
Tiscali/WOL har bedyret at det vil komme med sattelitforbindelser til efteråret. Og når det sker er det ikke kun en lille del som kan komme på men ALLE i hele DK uanset placering, og Europa med for den sags skyld, for de ville vist ikke kun dække DK.
Avatar billede barefoot Nybegynder
31. juli 2001 - 01:44 #52
Jeg kan da godt lige sende et link i det tilfælde at der skulle være andre som gerne ville høre mere:
http://presse.tiscali.dk/mid_pressemeddel.php?id=52
Avatar billede barefoot Nybegynder
03. august 2001 - 01:09 #53
Jeg har lige fået at vide at jeg kan få FWA fra sonofon og jeg vil blive kontaktet snarest af en sælger!
Yes, slut med 64k ISDN!
Nu er det minimum 1024/256 som skal ind, og 2048/512 hvis jeg kan undvære 200 ekstra!
Ya for satan da!

Man kan ikke være andet end glad når man har hængt på sådan noget lorte ISDN i en evighed!

Og så kommer jeg sikkert om et par dage og skriver at der var en fejl på sonofons nummer tjek, så jeg ikke kunne få det alligevel:)))
Avatar billede groggy Nybegynder
03. august 2001 - 01:11 #54
Er der kommet nogen priser på FWA endnu?
Avatar billede barefoot Nybegynder
03. august 2001 - 02:00 #55
Jep:
Type            |Pris| Traffik|Oprettelse
256/128 Kbit/s | 349,- | 1 GB | 399,-
512/128 Kbit/s | 429,- | 2 GB | 399,-
1024/256 Kbit/s | 529,- | 4 GB | 750,-
2048/512 Kbit/s | 729,- | 8 GB | 750,-
4096/1024 Kbit/s | 1.999,- | 12 GB | 750,-

http://mobilportal.sonofon.dk/portal/SONOFON_Bredbaand/priser_og_takster.shtml
Avatar billede hellhamster Nybegynder
27. august 2001 - 02:57 #56
Det er DaisyNet der står bag Dixanet!!!!

De store udenlandske investorer som Dixanet siger de har i ryggen har kun skudt ca 12 millioner i projektet, hvilket jo er peanuts i telebranchen.

Dixanet vil ikke kunne lancere IP telefoni det første stykke tid og det er de også klar over selv.

Med de priser/hastigheder Dixanet lover vil der ikke være plus på bundlinjen de første 10 år, så mon de holder i det lange løb?

Mht. Sonofon\'s fwa: Megabyte afregning holder da ingen steder. Især ikke når man når over 1 megabit linjer. Det er da oldnordisk og et skridt tilbage i udviklingen af en It-nation!!!!
Avatar billede barefoot Nybegynder
27. august 2001 - 16:24 #57
hellhamster =>
Du har helt ret med hensyn til Sonofons afregning pr. Mb, og jeg fatter det heller ikke selv!
Det koster mange gange mere end de selv skal betale for trafikken, så de regner sikkert med at tjene en del ad den vej...
Men det er stadig bedre end ISDN for mit vedkomne...
Avatar billede alfons_aaberg Nybegynder
13. september 2001 - 10:47 #58
Dixa lyder sgu som et hurtigt $$ stunt

check denne:
http://www.ing.dk/arkiv/010609/dixa.html

Er der nogen der har testet produktet eller hørt om nogen der har fået instal. DIxa endnu ?
Avatar billede hellhamster Nybegynder
13. september 2001 - 14:52 #59
Ventetiden på DixaNet er forlænget med yderligere 4 uger, så nu snakker vi om en leveringstid på 16-20 uger, hvem gider at vente på det??!!!

Desuden lancerer TDC i løbet af 2002 et koncept kaldet \"Det Intelligente Hus\" der minder meget om det Dixanet nu tilbyder. Forskellen er bare at dette produkt vil være gennemtestet og have en financiel mastodont i ryggen. Udover det vil dette nye koncept tilbyder hastigheder op til 100 gange hurtigere end ADSL idag. Det lyder sindssygt men det er altså de hastigheder VDSL kører med.

TDC er i øjeblikket ved at lægge lyslederkabler imellem deres centraler men det sidste stykke ud til forbrugeren vil stadig køre over de eksisterende kobberledninger. Hastighederne på VDSL vil have tre cirka størrelser; 14 Megabit, 55 Megabit og 122 Megabit, denne sidste hastighed er dog kun tilgængelig hvis man bor inden for ½ kilometer fra sin central!!!!

Dette bliver spændende!
Avatar billede barefoot Nybegynder
15. september 2001 - 18:18 #60
Jeg kan oplyse at Sonofon røvrendte os med elendig service!

d. 03/8 bestiller jeg det via nettet

d. 08/8 ringer jeg og finder ud af at de har smidt bestillingen væk!!! Jeg bestiller igen.

d. 14// ringer jeg igen og opdager atter at de har smidt bestillingen væk! Lige som sidst laver jeg en ny bestilling.

Da vi aldrig fik ordrer bekræftelsen ringer jeg en del gange og får at vide at den er på vej!
Jeg bliver lovet at det snart kommer og et par dage efter afbestiller jeg derfor vores gamle abonnement hos cybercity!
Der sker stadig ikke noget og jeg ringer igen hvorefter de lover at teknikkeren vil ringe samme dag. Det er nu d. 23/8. Vores gamle abonnement udløber d. 31/8.
Teknikkeren komme ikke som lovet.
Næste dag ringer han og siger at han vil komme d. 31/8.
Han kommer og konstaterer at der ligger en skov i vejen og at vi derfor ikke kan få FWA.
Sammen dag bliver der lukket for cyberciry abonnementet og vi står uden internet.
Hos Sonofon siger man at det er vores egen skyld men lover at der vil ringe nogen som kan hjælpe os, men det sker aldrig selv om vi rykker flere gange!

S DET kan man kalde service!!!
Heldigvis er cybercity så flinke at genåbne vores gamle abonnement så vi ikke skal oprette et nyt og binde os i et halvt år igen!

Så fuck Homofon! Jeg skal aldrig have noget som helst hos de svin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hellhamster=> jeg synes godtnok at det lyder enormt spændende!
Ved du om de enkelte centraler skal oprettes ligesom sidst så os stakkels mennesker på landet skal pines endnu en gang eller skulle det komme til hele landet?

Og hvor har du fået alt det at vide henne? Har du eventuelt et link til information på nettet?
Har du også informationer om priser?
Avatar billede milo Nybegynder
15. september 2001 - 18:33 #61
Type            |Pris| Traffik|Oprettelse
256/128 Kbit/s | 349,- | 1 GB | 399,-
512/128 Kbit/s | 429,- | 2 GB | 399,-
1024/256 Kbit/s | 529,- | 4 GB | 750,-
2048/512 Kbit/s | 729,- | 8 GB | 750,-
4096/1024 Kbit/s | 1.999,- | 12 GB | 750,-

yak...er det trafik på en måned??? Damn det er lidt.
Avatar billede barefoot Nybegynder
16. september 2001 - 01:48 #62
Jep, det er lidt men de er også nogle røvhuller af format, så jeg skal ALDRIG have noget hos dem!!!!!!!
Avatar billede hellhamster Nybegynder
16. september 2001 - 23:21 #63
barefoot==>

Det vil blive som med lanceringen af ADSL, centralerne som bliver færdiginstalleret først bliver også \"åbnet først\", dog vil det ikke gå så langsomt med udvidelsen til resten af landet som det gjorde med lanceringen af ADSL.

Jeg kan ikke rigtig komme nærmere ind på hvor jeg har denne viden fra, da jeg ikke er sikker på hvor lovligt det ville være. Men det kommer fra toppen og det er IKKE bare et løst rygte.

søg på google efter VDSL og du vil kunne læse en masse om teknologien!
Avatar billede bacon Nybegynder
17. september 2001 - 23:31 #64
hellhamster==>
Okay, jeg tror personligt også på at VDSL bliver, om ikke fremtiden så den sikre afløser for ADSL. Men er det realistisk at forestille sig at enkelt personer vil kunne betale for en VDSL forbindelse.?
Jeg tror at VDSL vil blive en opkoblings mulighed for boligforeninger som har et netværk og som derfor vil kunne dele om forbindelsen.
I øjeblikket tjener ingen på at sælge ADSL, og VDSL vil derfor helt sikkert blive dyrere, hvilket også er acceptabelt da hastigheden er bedre.
Det finske firma har allerede lavet test med VDSL og det virker, 100 %. Eneste problem er finanseringen af udstyret som skal sættes op på samtlige TDC-centraler. Og først skal investeringerne for ADSL ind. Det er lidt ligesom med ISDN, alt det gamle lort skal lige sælges først, og når så lageret er tømt kommer de nye teknologi.
(ADSL har gjort os forvente med en flatrate opkobling og jeg tror aldrig at nogen (brugere) vil gå tilbage til andet.)
Avatar billede hellhamster Nybegynder
18. september 2001 - 09:59 #65
bacon-->
Du har ret i at VDSL selvfølgelig vil blive en dyr affære for den private bruger men den vil ikke blive uacceptabelt høj. VDSL teknologien vil som sagt blive implementeret i et koncept kaldet \"det intelligente hus\" og skal tilbydes til familen Danmark. Denne pakke vil så indeholde alt hvad der har med kommunikation at gøre for den enkelte familie.

Det er også lidt et tomt rygte at ingen tjener på ADSL. Det kan godt være at de mindre udbydere har svært ved at få det til at løbe rundt da de skal leje sig ind hos de store selskaber mht. centraler, teknikkere osv.

Et selskab som TDC har båndbredden allerede nu til VDSL og der er ingen hos dem der hænger med hovedet over at knap 29.000 mennesker kar købt bredbånd/ADSL hos dem i løbet af de sidste 3 måneder.

Flatrate vil ALDRIG ophøre, men man vil se flere tilbud vedr. MB afregning i fremtiden. Hvorfor Sonofon ikke tilbyder flatrate med der nye FWA produkt kan jeg kun gisne om, men der er ingen fremtid i kun at tilbyde produkter baseret på MB afregning.
Avatar billede groggy Nybegynder
12. maj 2002 - 13:50 #66
Husk at lukke spørgsmålet.