Avatar billede madiedk Nybegynder
11. december 2007 - 18:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

definer samme navn på flere ark

i excel 2003, hvordan definer jeg navne som f.eks. "bil" op ark1, ark2 og ark3.
jeg har set at excel kan gøre på et excel ark jeg så hvor navnet var defineret på noget data der var hentet fra en database. der hed den eksterndata1 på alle 8 ark.
Avatar billede mugs Novice
11. december 2007 - 18:59 #1
Du kan ikke gentage et navn på et ark / område. Det skal være unikt. Så lidt mere forklaring.
Avatar billede madiedk Nybegynder
11. december 2007 - 22:18 #2
jo det kan man, det har jeg set man kan. så står der efter navnet hvilke ark det referere til, når man går ind i indsæt -> navn -> definer på selve listen over navne. men når jeg selv prøver at tilføje et navn kommer der kun et navn men ikke arket det referere til.
Avatar billede eloh Nybegynder
12. december 2007 - 00:23 #3
Navnet Eksterndata er generisk, og oprettes af Excel på importerede data ved brug af Import eksterne data

Du kan mig bekendt ikke selv oprette samme navn flere gange som mugs skriver
Avatar billede madiedk Nybegynder
12. december 2007 - 01:05 #4
okay, jeg laver et screendump en af dagene på en hjemmeside, så kan jeg vise hvad jeg mener
Avatar billede madiedk Nybegynder
02. september 2008 - 00:52 #5
nu er det så lang tid siden så kan sku ik genskabe det, men giver gerne point for jeres umiddelbare rigtige svar. mugs var først så det er vel reglen at mugs for pointene?
Avatar billede mugs Novice
02. september 2008 - 07:15 #6
Point går til den bruger, som spørgeren suverænt mener skal have dem.