Avatar billede mstaun Nybegynder
11. december 2007 - 14:29 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Aldi PC Medion

Hvordan har i "Eksperter" det med Medion computere fra Aldi?

Kan man være lige så tryg ved hardware'n i en Medion som man kan i en "mærkevare" pc ???

Processor:
Intel® Viiv™ processor-teknologi med
Intel® Core™2 Duo processor E6750
(2.66 GHZ, 4 MB L2 Cache, 1333 MHZ FSB)

--------------------------------------------------------------------------------

>  Styresystem:
Original Windows Vista® Home Premium (OEM Version)

--------------------------------------------------------------------------------

>  Hukommelse:
2048 MB DDR2 Dual Channel

--------------------------------------------------------------------------------

> Harddiskkapacitet:
500 GB S-ATA harddisk, 8 MB Cache, lynhurtig med 7200 o./min.

--------------------------------------------------------------------------------

>  High-end grafik:
NVIDIA® GeForce® 8600 GS PCI-Express grafikkort inkl. 256 MB DDR2 SDRAM. Desuden med HDMI-tilslutning og understøttelse af Microsoft® DirectX 10 og HDCP

--------------------------------------------------------------------------------

> Integreret Blu-Ray-, HD-DVD- og DVD-afspiller samt Dual Layer dvd-/cd-brænder i én enhed*
Læseformater:
Blu-Ray
HD-DVD
DVD-RAM
DVD+R
DVD-R
DVD+RW
DVD-RW
DVD+R DL
DVD-R DL
CD-R
CD-RW
Skriveformater:
DVD-RAM
DVD+R
DVD-R
DVD+RW
DVD-RW
DVD+R DL
DVD-R DL
CD-R
CD-RW

--------------------------------------------------------------------------------

> Grænseløs fjernsynsnydelse
Takket være den integrerede 3-i-1 tv-tuner til DVB-T, DVB-S og analogt tv-signal**

--------------------------------------------------------------------------------

>  Digital hjemmebiografoplevelse med
optimal lyd
8- Kanal High definition Audio Out***

--------------------------------------------------------------------------------

> eSATA-stik

til tilslutning af eksterne SATA-enheder

--------------------------------------------------------------------------------

>  Integreret WLAN IEEE 802.11n Draft:
op til 300 Mbit/s, IEEE 802.11b/g kompatibel****

--------------------------------------------------------------------------------

> Nem opgradering
Med MEDION dockingstation kan du på én gang nemt tilslutte den eksterne USB-harddisk HDDrive2GO eller HDDrive2Go Ultra Speed, for på den måde at udvide lagerkapaciteten.*****

--------------------------------------------------------------------------------

> Overfør data på stedet
Læs hukommelseskort direkte med den integrerede flash-multikortlæser: Den læser og skriver alle almindelige hukommelseskort******

--------------------------------------------------------------------------------

*Du må kun lave kopier af materiale, som du har ophavsret til eller som du har fået tilladelse fra indehaveren af ophavsretten til at kopiere. Hvis du ikke er ophavsretsindehaveren og ikke har fået kopieringstilladelse fra ophavsretsindehaveren, krænker du muligvis ophavsretten og du kan være erstatningsansvarlig.

**Det er en forudsætning, at der på det relevante sted udbydes DVB-T hhv. digitale tjenester. Der kræves en passende antenne, medfølger ikke.

***Kun sammen med et passende højttalersystem
(medfølger ikke)

****Det forudsættes, at der er et WLAN-adgangspunkt på stedet. Fuld ydelse kræver en IEEE 802.11n Draft-router (medfølger ikke). 300 Mbit/s er bruttoværdien – i praksis opnås maksimalt 75 Mbit/s

*****Eksterne harddiske medfølger ikke. Til en ekstern harddisk HDDrive2Go kræves der en adapter, der kan fås som ekstraudstyr

******Hukommelseskort medfølger ikke.
Avatar billede prebas Nybegynder
11. december 2007 - 15:34 #1
Medion er en ganske udemærket maskine til en billig penge hvor du får meget for dine penge.... MEN... supporten stinker... hvis der går noget galt med maskinen og den skal sendes til rep kan det tage meget lang tid før du får den igen da den skal over til compare... har oplevet at vente over 2 måneder på at få skiftet et motherboard
Avatar billede doublejoble Praktikant
11. december 2007 - 15:38 #2
Jeg har gode erfaringer med Medion - Aldis medionmaskiner er altid et godt køb.
Supporten - ja, det kan tage lang tid, men compare, som prebas nævner er gået konkurs for nogle måneder siden. I dag tager Medion Danmark sig af support på Aldis computere og de virker mere tjekkede end compare.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2007 - 16:17 #3
Jeg købte en Medion-computer for et år siden og har ingen problemer haft, så jeg ville ikke betænke mig hvis jeg skulle købe igen.

infolink her
http://www.medion.dk/
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. december 2007 - 09:04 #4
Support handler også om hvordan du tackler dem. Den ene gang min medion bærbar har været i stykker (ca 3 år gammel), sendte jeg den ind mandag eftermiddag og havde den igen torsdag morgen med nyt bundkort i, det er fandme god support.

Der har jeg set firmaer som ASUS der sender deres comz til Holland for rep så det som regel tager 1 måned eller 2. 1tegration er nokk de værste, der kan det sagtens tage 3mdr at få din com rep.

MHT den com, synes ikke jeg så en pris, men er det medion i Aldi er den nok ganske fornuftig. HD-DVD og BR afspilning er jo genialt.

Det er nok en overdrivelse at kalde GFX kortet for high-end. Det er højest mid-end på grænsen til low-end. Det vil især give probz i de nyeste spil, især da du kommer til at køre Vista og DX10, som mildest talt bapper kogle
Avatar billede mstaun Nybegynder
12. december 2007 - 11:14 #5
Det jeg læser mig frem til ud fra alle jeres indlæg er at Supporten hos Medion måske ikke er så dårlig som jeg går og forestiller mig?

Pris: 6.999,00 kr.

Kan også forstå at det ikke er en "GAMER PC" men mere en "Medie Entertainment PC"

Hvis i skulle vælge en tilsvarende pc fra en førende konkurrent - kan det så gøres til tæt ved de 7000 ?

Ville i købe Medion ?
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. december 2007 - 11:33 #6
hvor meget af medie funktionerne skal du bruge? Går du efter ren gaming kan du sagtens få bedre til 7000kr. Skal du bruge tv tuner mm er dette nok det bedste bud. HD-DVD - BR drevet gør den også svær at slå da mange andre ikke har dette.

Et forslag til en ren gamer maskine kunne være
http://topdata.dk/product.asp?product=4565&sub=260&page=1

Jeg har selv medon, min lillebror har Medion og vi er meget tilfredse. Kvalitetsmæssigt ville jeg ikke have problemer med Medion
Avatar billede prebas Nybegynder
28. januar 2008 - 18:16 #7
bare lige en kommentar selv om tråden er lukket så ja compare support er gået konkurs men 3 dage efter startede det op igen bare under et nyt navn
Avatar billede hektor Nybegynder
08. februar 2008 - 20:45 #8
Prebas - skal lige spørge lidt dumt.

Hvad er Compare så genopstået som? Kan jo være rart nok at vide ...
Avatar billede prebas Nybegynder
11. marts 2008 - 20:41 #9
før hed de compare support og nu hedder de compare IT service