Viral Markedsføring - AXE / Lynx
Hej EksperterJeg skriver som et hav af landets øvrige gymnasielle-3.-års-studerende mit studieretningsprojekt fra idag, og 2 uger frem.
Som kommunikations- og grafiskinteresseret, har jeg valgt at gå i dybden med viral markedsføring - mere specifikt Axe/Lynx's Bom Chicka Wah Wah kampagne. Opgaven er sammensat af fagene dansk og afsætning.
Herunder kommer da en analysedel af kampagnen, hvilket der intet nyt ligger i. Derimod er jeg utroligt interesseret i fakta omkring den virale del. Det er jo efterhånden et under 3 år gammelt 'koncept' som må antages at være en sidegren til web 2.0-tidsalderen.
Jeg er meget interesseret i at få nogle synspunkter på dette fænomen.
- Er det specifikt nok? Altså rammer det præcist nok, eller er det som os jyder kunne finde på at sige; "som at kaste med mel i stormvejr?"
- Hvad giver denne form for markedsføring af nye muligheder?
- Kan det idag betale sig at satse på det virale?
Bare for at nævne nogle af de ting jeg selv går og funderer over, dog stadig uden at være helt i tvivl om min egen holdning...
Har i eventuelle nyttige links til websites / rapporter der kunne være emneaktuelle.
Sidst men ikke mindst, hvis en skulle ligge inde med viden om, hvor jeg eventuelt kan finde resultater fra AXE's kampagne (øget salg, web-besøg osv.) så ville jeg være uendeligt taknemmelig... Har prøvet GoViral som ligger inde med et par cases, dog er udvalget ikke voldsomt stort, og det indebærer desværre ikke kampagnen fra AXE / Lynx (red. Amerikansk navn for præcis samme produkt, samme kampagner osv)