Avatar billede tos Praktikant
11. december 2007 - 11:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Skift mellem vinduer i samme applikation

hej eksperter

jeg er grøn i osx verdenen (kommer fra FreeBSD og Ubuntu)...
Når man skifter mellem programmer, bruger jeg æble+TAB... men hvad skal jeg gøre for at skifte internt mellem fx 10 forskellige vinduer i Safari?
/Torben
Avatar billede aeblenet Nybegynder
11. december 2007 - 11:50 #1
Det var da et godt spørgsmål . . .
-det kan man ikke (har testet samtlige genveje og hvad ved jeg)

Du kan vælge dine vinduer med musse (øverste menulinie > Vindue > vælg navn på listen)
Avatar billede tos Praktikant
11. december 2007 - 11:54 #2
ok.. man kan også bruge F3 har jeg lige fundet ud af... og så vælge sit vindue :)
du får point alligevel
Avatar billede aeblenet Nybegynder
11. december 2007 - 11:58 #3
hey. tak. smart. fungerer ikke her!
Avatar billede tos Praktikant
11. december 2007 - 12:45 #4
det er en sprit ny iMac med Leopard... det kan være det er det
Avatar billede macintosse Nybegynder
11. december 2007 - 13:53 #5
Det kan man godt, brug æble+<
Avatar billede tos Praktikant
11. december 2007 - 14:00 #6
cool... tak... :)
Avatar billede aeblenet Nybegynder
11. december 2007 - 15:45 #7
fedest. fungerer
Avatar billede egonspock Seniormester
11. december 2007 - 18:05 #8
Et alternativ, som også lige skal nævnes er ctrl-<, det skifter mellem alle vinduer i alle programmer (hos mig i hvertfald;-) )
Avatar billede tos Praktikant
11. december 2007 - 21:24 #9
er der nogen der har en oversigt over genvejstasterne i OSX?
Avatar billede macintosse Nybegynder
11. december 2007 - 21:35 #10
Avatar billede rofistick Nybegynder
29. januar 2008 - 17:50 #11
Faktisk kan du trykke på F9 for at skifte mellem Vinduer i samme program, F10 for at skifte mellem alle vinduer og F11 for at gå til skrivebord :)