Avatar billede ulf Nybegynder
12. juni 2001 - 20:07 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Sende meddelelser internt!

Hej,

Jeg har tre Pc,er forbundet i et lan via min ADSL-router (Pro@access). Kan det ikke lade sig gøre at sende mail/meddelelser internt mellem de tre Pc\'er?

Jeg kan selvfølgelig sagtens sende mail over Internettet til en bruger på en af de andre Pc\'ere, men det ville være smart, hvis det kunne foregå direkte via mit lokale netværk uden at skulle over Internettet - forbindelsen er der jo?

Kan nogen hjælpe...

v/Ulf
Avatar billede riversen Nybegynder
12. juni 2001 - 20:09 #1
har du prøvet winpopup?

søg efter winpopup.exe

følger med windows
Avatar billede kurtj Nybegynder
12. juni 2001 - 20:10 #2
www.1cis.com popserver til intranet!!
Avatar billede hr_peki Nybegynder
12. juni 2001 - 20:19 #3
tryk start menuen op, gå ind i kør og skriv winpopup så skulle det nok virke.
Men så når du skriver skal modtageren også have programmet åbnet så det synes jeg er et minus!
Men prøv!
Avatar billede bergeren Nybegynder
12. juni 2001 - 20:50 #4
Hvad med cheezepopper??? det er forsættelsen til winpopup
Avatar billede ulf Nybegynder
12. juni 2001 - 21:09 #5
Til alle>

Jeg kører Windows 2000 P og der eksisterer winpopup i hvert tilfælde ikke.

v/Ulf
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
12. juni 2001 - 21:14 #6
tryk på kør og skriv:
net send (her skriver du computernavnet eller bruger navnet du vil sende til) (og her skriver du beskeden)

eks.
net send mc hello world
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
12. juni 2001 - 21:16 #8
det er seføli ét langt link :)
Avatar billede tripwire Nybegynder
12. juni 2001 - 22:32 #9
Hvad med at bruge internt icq?? Det bruger vi på mit arbejde... Det hedder IcqCORP.

TripWire
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2001 - 23:02 #10
Det kan det da nemt, jeg har brugt lige fra icq til andre små meddelelsesprogrammer. iCQ virker enda fortrindelig, hvis der er problemer med at få selve netværket til at køre, eller selv om det ikke helt er oppe at køre, blot pc\'erne kan se internettet og bruge dette.
Avatar billede ulf Nybegynder
12. juni 2001 - 23:50 #11
Til Dex dexter>

Thanks - det var lige den jeg manglede. Kun et lille problem: én af mine Pc\'ere kører win 98 og her virker \"net send\" ikke!

Er der en anden kommando jeg kan bruge når jeg vil sende til og fra en win 98 maskine??

v/Ulf
Avatar billede riversen Nybegynder
13. juni 2001 - 06:49 #12
tripwire: har du et link?
Avatar billede tripwire Nybegynder
13. juni 2001 - 11:43 #13
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
13. juni 2001 - 13:14 #14
ulf>> desvære findes net send kun på nt maskiner.
desvære.

så skal du bruge det icq de andre foreslår eller winpopup.
Avatar billede ulf Nybegynder
13. juni 2001 - 13:20 #15
Dex dexter>
Det var surt, men ellers tak for hjælpen endenu engang...

v/ulf
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
13. juni 2001 - 16:27 #16
np :)

skulle det da være en anden gang

/dex2k
uin#97951788